2 384 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Är sockerbitar godkända?
Är sockerbitar godkända att koppla med inuti dosor? Vid en diskussion nyligen så hävdade en att de bara är för tillfälliga kopplingar och att bara t.ex. plintar och de här "toppskruvarna" är godkända.
Jag tyckte det var underligt för i beskrivningen av sockerbitar står det ju t.ex. för max 3 st 1,5 kvmm:s ledare eller 4 st 2,5 kvmm:s ledare.
Jag tyckte det var underligt för i beskrivningen av sockerbitar står det ju t.ex. för max 3 st 1,5 kvmm:s ledare eller 4 st 2,5 kvmm:s ledare.
Ja, (godkända) sockerbitar är (tyvärr) godkända.C clippan skrev:Är sockerbitar godkända att koppla med inuti dosor? Vid en diskussion nyligen så hävdade en att de bara är för tillfälliga kopplingar och att bara t.ex. plintar och de här "toppskruvarna" är godkända.
Jag tyckte det var underligt för i beskrivningen av sockerbitar står det ju t.ex. för max 3 st 1,5 kvmm:s ledare eller 4 st 2,5 kvmm:s ledare.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 725 inlägg
De bör väl vara ok att använda t.ex i gamla kulodosor där de gamla plintarna givit upp? Wago mfl tar för mycket plats.
Jag upplever att sockerbitarnas skruvkoppling känns opålitligare än moderna toppklämmor. Om det är dåligt med plats försöker man hellre få in U-båtar. På något vis skriker sockerbitar i kopplingsdosor oengagerat hempul. Men jag är inte behörig.Höghus skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara