Hej,
Vi har en separett med ejektortank som inte tömmer korrekt, och jag förstår inte riktigt vart det går fel, eller vart vi tänkt fel.
Jag har kopplat en pumpautomat (
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardspumpar/pumpautomat-pa-1301-2000038619) som pumpar upp vatten från regntunnor som vi kopplar in i ejektortanken. Ejektortanken töms inte inte utan vattnet flödar bara rakt igenom. Pumpens tryckmätare står på mellan 3 och 4 bar, så jag tycker att trycket borde vara tillräckligt.
Pumpen står på marknivå och ejektortanken är cirka 50cm under, men ska då pumpa upp till marknivå igen tänkte jag. Vi lyfte upp tunnan till marknivå och då började den tömma, om än ganska långsamt. Är det trycket som är för lågt? Jag har läst att tanken kan fyllas om trycket är för lågt, men här flödar det som sagt bara igenom.
Finns det någon som har gjort en liknande lösning i ett fritidhus som fungerar? Vi har inte riktigt tillgång till vatten på annat sätt än via regntunnor med pump och hade hoppats på att detta skulle fungera bra.
Jag har försökt att koppla bort alla potentiella felkällor och ut från pumpen är det bara en vanlig trädgårdsslang på några meter