1 389 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Är säckskurningsbruk ett dyrare putsbruk c ?
Har försökt hitta någon konkret info kring om puts bruk c är likvärdigt ett genomfärgat bruk t.ex Finja säckskurningsbruk vs putsbruk c hand combimix
Någon som kan dra lite snabbt för mig ifall det finns något praktiskt skillnad ? Min avsikt är att dra på det på en tegelfasad.
Genomfärgat andas mer än måladputs några andra fördelar ?
Någon som kan dra lite snabbt för mig ifall det finns något praktiskt skillnad ? Min avsikt är att dra på det på en tegelfasad.
Genomfärgat andas mer än måladputs några andra fördelar ?
Tror de gömmer sig här:
https://www.byggahus.se/forum/forums/stenhus.29/
Det är ju generellt sätt inte bruket som är dyrt, det är ju tiden. Varför chansa? Utomhus på ett så känsligt ställe som en fasad (och som blir svårt att åtgärda, om det inte blir bra) skulle jag nog inte chansa, definitivt inte nära marken eller på ett ställe som är utsatt för vatten. Baksidan av garaget, som inte syns kanske man hade kunnat chansa på...
https://www.byggahus.se/forum/forums/stenhus.29/
Det är ju generellt sätt inte bruket som är dyrt, det är ju tiden. Varför chansa? Utomhus på ett så känsligt ställe som en fasad (och som blir svårt att åtgärda, om det inte blir bra) skulle jag nog inte chansa, definitivt inte nära marken eller på ett ställe som är utsatt för vatten. Baksidan av garaget, som inte syns kanske man hade kunnat chansa på...
Det är säkert så att jag lagt tråden fel då.B BSOD skrev:Tror de gömmer sig här:
[länk]
Nä precis man vill ju inte chansa med det men lite därför jag undrar ifall det egentligen finns någon skillnad mellan dom mer än själva färgen.
Kolla vad det är för skillnad på storleken på barlasten, alltså sanden. Putsbruk C brukar ha upp till 3 mm. Det betyder att du måste dra på ett tjockare lager än 3mm för att du inte ska riskera stenar som förstör allt när du börjar skura.
Jag känner inte till den andra produkten, men ett säckskurningsbruk låter som om det är avsett för just det, dvs barlast med mindre stenar, ofta 1mm. Välj efter behov.
Jag känner inte till den andra produkten, men ett säckskurningsbruk låter som om det är avsett för just det, dvs barlast med mindre stenar, ofta 1mm. Välj efter behov.
Det finns puts c hand, 0-1mm. Men du har rätt stenen är finare i säckskur påsen, utvald för färgen osvylven skrev:
Kolla vad det är för skillnad på storleken på barlasten, alltså sanden. Putsbruk C brukar ha upp till 3 mm. Det betyder att du måste dra på ett tjockare lager än 3mm för att du inte ska riskera stenar som förstör allt när du börjar skura.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dyrare faktura än offerten jag godkände. Vad gäller?
Juridik -
Å helt plötsligt så är elen dyrare på nätterna???
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Kommer solceller från Kina blir dyrare eller billigare?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Pågående utbyggnadsprojekt har blivit 50% dyrare, vad kan jag göra?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Rotavdraget gör ju bara så allt blir dyrare! 25000 för att tvätta
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.