T tobbeee skrev:
Vad grundar du det på? Är du rörmokare?
är du besiktningsman?
För att slippa missförstånd . Besiktades huset av Anticimex innan köpet på uppdrag av säljarna eller efter köpet på uppdrag av ert f-bolag?

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
För att slippa missförstånd . Besiktades huset av Anticimex innan köpet på uppdrag av säljarna eller efter köpet på uppdrag av ert f-bolag?
Är du besiktningsman eller är du rörmokare?

Jag är läskunnig så svara på det som tråden gäller annars kan du låta bli . Tack

B
T tobbeee skrev:
Fast ljuden försvinner som sagt helt när vi kopplat bort det badrummet så det är ju uppenbarligen något fel där
Så om badrummet är avstängt så blir det inte ljud när diskmaskinen tar vatten? Men om badrummet är trycksatt så blir det slag i rören, när diskmaskinen går?

• Gilla
erling.andersson
  • Laddar…
T tobbeee skrev:

Jag är läskunnig så svara på det som tråden gäller annars kan du låta bli .
T tobbeee skrev:
Tack!
Jag är din gratisjurist och bygguru, även utsedd Stilpolis

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Götesjö och 27 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Så om badrummet är avstängt så blir det inte ljud när diskmaskinen tar vatten? Men om badrummet är trycksatt så blir det slag i rören, när diskmaskinen går?
När vattnet är påkopplat till det badrummet slår det när diskmaskinen går, när tvättmaskinen går och när alla blandare i huset stängs.
När badrummet är bortkopplat är det knäpptyst

• Gilla
UffePlåtis
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag är din gratisjurist och bygguru, även utsedd Stilpolis
Tack och hej din pajas

• Gilla
PappasHammare
  • Laddar…
T tobbeee skrev:

Jag är läskunnig så svara på det som tråden gäller annars kan du låta bli . Tack
Sakta i backarna.

Slagljuden beror på tryckstötar, tämligen vanligt fenomen.

Jag skulle även bli synnerligen förvånad om Anticimex tar något som helst ansvar för att inte ha gjort någon anmärkning på detta; ni hör ju ljuden själva, eller hur? Kontrollerade ni inte blandare osv på er egen inspektion av huset?

Vad gäller rörarbetet är det inte det snyggaste jag sett men faller inom ramen för vad som kan anses "fackmässigt", välj uttryck själv.

• Gilla
Roger Fundin och 12 till
  • Laddar…
EddieHansson
T tobbeee skrev:
Vi har kraftiga slagljud i vårt hus nör disk/tvättmaskin går när man stänger blandare osv. Vi har lokaliserat ljuden till lilla badrummet. Nu har vi stängt av vattnet dit och då är det knäpptyst.

Vi hade en rörmokare hemma som sa att varm/kallvatten inte får ligga dikt an till varandra som de gör nu. Se bilderna.

Han menar att det är därifrån slagljuden kommer. Vilket förmodligen stämmer eftersom det blev tyst när vi stängde av vattnet dit.

Vad säger ni. Är detta korrekt draget?
Slagljuden beror inte på att slangarna ligger nära varandra. Men det är rör i rör och det innersta röret sig lite när trycket plötsligt ändras.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
T tobbeee skrev:
Tack och hej din pajas
Lycka till i livet!

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
MrJay

• Gilla
ingemargavle och 3 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Slagljuden beror inte på att slangarna ligger nära varandra. Men det är rör i rör och det innersta röret sig lite när trycket plötsligt ändras.
Vi har rör i rör på fler ställen. Bla till andra badrummet, där ligger rören med avstånd från varandra och där är det knäpptyst

EddieHansson
T tobbeee skrev:
Vi har rör i rör på fler ställen. Bla till andra badrummet, där ligger rören med avstånd från varandra och där är det knäpptyst
Jo men slagen är i inuti röret. Fast eftersom rören är så synliga är det bara att hålla handen på medan någon drar i kranarna.

• Gilla
Totte_48
  • Laddar…
Jo men slagen är i inuti röret. Fast eftersom rören är så synliga är det bara att hålla handen på medan någon drar i kranarna.
Ja slagen är inuti röret precis som i andra badrummet o h där låter det inte. Därav tänker jag att det är dragningen som gör det.

EddieHansson
T tobbeee skrev:
Ja slagen är inuti röret precis som i andra badrummet o h där låter det inte. Därav tänker jag att det är dragningen som gör det.
Som sagt. Du har fått svar och förslag på att du kan kolla själv.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Som sagt. Du har fått svar och förslag på att du kan kolla själv.
Jag har provat det du sa och det känns inte ngt i rören. Förklara istället hur det kan låta i 1 av 2 badrum med likadana rör

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.