Vi har kraftiga slagljud i vårt hus nör disk/tvättmaskin går när man stänger blandare osv. Vi har lokaliserat ljuden till lilla badrummet. Nu har vi stängt av vattnet dit och då är det knäpptyst.

Vi hade en rörmokare hemma som sa att varm/kallvatten inte får ligga dikt an till varandra som de gör nu. Se bilderna.

Han menar att det är därifrån slagljuden kommer. Vilket förmodligen stämmer eftersom det blev tyst när vi stängde av vattnet dit.

Vad säger ni. Är detta korrekt draget?

Om inte så tänkte jag kontakta Anticimex och försöka få detta på deras försäkring. Det står att försäkringen täcker ” fel som Anticimex besiktningstekniker uppenbart borde ha upptäckt vid besiktningstillfället”

• Två svarta flexibla rör genom skumexpansion vid vitt tak. Installationsdetalj, konstruktion, byggnad teknisk lösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Korugerad slang fäst vid tak, möjligen för el eller kablar.
    Skapa konto
  • Skummaterial fastnat ovan två svarta kabelförsvar, ser ut som skulptur, mot vit bakgrund.
    Skapa konto
  • Rör och ventiler på en kakelvägg, möjligtvis del av en sanitär installation.
    Skapa konto
  • Gilla
UffePlåtis
  • Laddar…
Jag ska då säga att jag inte är någon expert men jag ha väldigt svårt å se att Anticimex öppnar börsen för någon som detta problem handlar om

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
V Vector skrev:
Jag ska då säga att jag inte är någon expert men jag ha väldigt svårt å se att Anticimex öppnar börsen för någon som detta problem handlar om
Är det fel så är det fel och det är definitivt ngt deras besiktningsman borde ha sett

Vem betalde besiktningsmannen, ni eller säljaren?

• Gilla
kjellinge
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vem betalde besiktningsmannen, ni eller säljaren?
Säljaren. Vad spelar det för roll?

I ditt fall inte mycket men det gör att du aldrig ens kommer kunna ställa ett krav mot Anticimex då ni inte har ett avtal. För det andra är det inte ett fel av den karaktär ni kan dra vidare rättsligt. Ett råd: lös saken själv , var glad och gå vidare i livet.

• Gilla
Roger Fundin och 17 till
  • Laddar…
B
Det är ju rör i rör. Ser inte varför de inte ska kunna ligga bredvid varandra.

Kan vara kranar som inte är mjukstängande. Är vattentrycket högt i systemet kan man även få dessa problem.

Jag har svårt att tro att Anticimex kommer betala något alls för detta.

• Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
I ditt fall inte mycket men det gör att du aldrig ens kommer kunna ställa ett krav mot Anticimex då ni inte har ett avtal. För det andra är det inte ett fel av den karaktär ni kan dra vidare rättsligt. Ett råd: lös saken själv , var glad och gå vidare i livet.
Ok. Nu har ju jag läst villkoren, har du?
Jag och min fru står som försäkringshavare så den gäller definitivt oss.

• Gilla
Carpetos och 1 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Det är ju rör i rör. Ser inte varför de inte ska kunna ligga bredvid varandra.

Kan vara kranar som inte är mjukstängande. Är vattentrycket högt i systemet kan man även få dessa problem.

Jag har svårt att tro att Anticimex kommer betala något alls för detta.
Fast ljuden försvinner som sagt helt när vi kopplat bort det badrummet så det är ju uppenbarligen något fel där

T tobbeee skrev:
Ok. Nu har ju jag läst villkoren, har du?
Jag och min fru står som försäkringshavare så den gäller definitivt oss.
Jaha vad bra då! Stäm någon , skynda på, tidig jul-stämning! Advokaten kissar på sig av lycka, ännu en torsk….

• Gilla
  • Haha
  • Arg
Götesjö och 19 till
  • Laddar…
Försökte ge dig ett råd men du är inte mottaglig, lycka till!
Absolut. Men du har ju uppenbarligen ingen koll. Som sagt, ska du skriva då skriv i någon träd där du kanske kan något

• Haha
  • Wow
Byggaren Bengt och 2 till
  • Laddar…
T tobbeee skrev:
Absolut. Men du har ju uppenbarligen ingen koll. Som sagt, ska du skriva då skriv i någon träd där du kanske kan något
Jag har ingen koll säger du! Det finns snart 100 likadana trådar bara i detta forum och hur vet du vad jag har i bagageutrymmet?

Du är en klassiker förstagångsköpare som tycker att någon annan ska betala. Tyvärr har du inte utfört din undersökningsplikt och du har inte ens köpt en egen besiktning. Du råkar ha en försäkring där Anticimex är inblandad. Och det är inget dolt fel eller ens ett fel där du kan kräva ekonomisk ersättning. You live, you learn.

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 25 till
  • Laddar…
Jag har ingen koll säger du! Det finns snart 100 likadana trådar bara i detta forum och hur vet du vad jag har i bagageutrymmet?

Du är en klassiker förstagångsköpare som tycker att någon annan ska betala. Tyvärr har du inte utfört din undersökningsplikt och du har inte ens köpt en egen besiktning. Du råkar ha en försäkring där Anticimex är inblandad. Och det är inget dolt fel eller ens ett fel där du kan kräva ekonomisk ersättning. You live, you learn.
Jag är läskunnig det räcker. Jag citerade villkoren. Är du läskunnig? Ska inte en besiktningsman upptäcka det där. OM det nu är fel. Det var det som var min fråga.

Jag förstår inte ens varför du skriver om något helt annat än vad som var min fråga..

T tobbeee skrev:
Jag är läskunnig det räcker. Jag citerade villkoren. Är du läskunnig? Ska inte en besiktningsman upptäcka det där. OM det nu är fel. Det var det som var min fråga.

Jag förstår inte ens varför du skriver om något helt annat än vad som var min fråga..
Det är INTE ett fel! Kommer aldrig bli ett fel. Även om det vore ett fel skulle du inte få ersättning. Jag bjuder på extra råd, generöst va ?

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Det är INTE ett fel! Kommer aldrig bli ett fel. Även om det vore ett fel skulle du inte få ersättning. Jag bjuder på extra råd, generöst va ?
Vad grundar du det på? Är du rörmokare?
är du besiktningsman?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.