42 410 läst ·
341 svar
42k läst
341 svar
Är NÅGOT märke bra för kyl & frys idag?
BSH tar mer och mer från PRC så det går fetbort[SH] skrev:
Kyl och frys idag är extremt tråkiga produkter. Hoppas på BSHs kommande plattform, kanske kan det hända något kul då? Men den dyker möjligen upp först nästa år.
Miele något steg upp på deras modellstege så att skåpen får gasdämpare i dörren är ok. Men de är väldigt djupa och ligger högt i pris. Boras integrerade skåp är riktigt fina men de drar iväg i pris och finns bara som integrerat.
Är glad över att ha french door i köket samt en extra kyl och extra frys i källaren. French door-skåp finns i fina varianter och som extraskåp duger det mesta.
så sant och så tragisktBirgitS skrev:
de nya och särskilt de tjeckiska har väl 2 år som normal TBFStefan Alsnäs skrev:
Jag har haft Miele de senaste 25 åren- Varför?
Jag har vänner: som driver reprationsverksamhet av vitvaror. Jag brukar kolla med dem vilka märken som repareras minst. Samtliga (3) svarar att Miele har den särklassigt högsta kvalkiten- Lite dyra men värda varenda öre. Bosch i det dyra segmentet "går an"
så sant såBirgitS skrev:
Vet dina vänner verkligen hur många produkter som säljs av varje märke under varje år de senaste 15 åren?
Det är liksom en nödvändig kunskap för att kunna avgöra felfrekvensen. Miele är ett förhållandevis ovanligt märke, så det är ju inte så konstigt om mycket färre sådana behöver reparation. Det kan ju även vara så att eftersom Miele är dyra så är köparna sådana att de inte bryr sig om att reparera, utan köper nytt i stället.
fan vilken dålig svenskaM maria01 skrev:
nästan helt omöjligt att förstå vad du skriver
men det låter som fjollträskare