[SH] [SH] skrev:
Kyl och frys idag är extremt tråkiga produkter. Hoppas på BSHs kommande plattform, kanske kan det hända något kul då? Men den dyker möjligen upp först nästa år.

Miele något steg upp på deras modellstege så att skåpen får gasdämpare i dörren är ok. Men de är väldigt djupa och ligger högt i pris. Boras integrerade skåp är riktigt fina men de drar iväg i pris och finns bara som integrerat.

Är glad över att ha french door i köket samt en extra kyl och extra frys i källaren. French door-skåp finns i fina varianter och som extraskåp duger det mesta.
BSH tar mer och mer från PRC så det går fetbort

Alfredo Alfredo skrev:
Vad tusan har status med ett kylskåp att göra???
Allt
det gäller alla vitvaror i köket dessutom

BirgitS BirgitS skrev:
Miele är ju ett märke med status, eftersom det är sällan som vanligt folk har råd att köpa det. Många som har råd vill därför köpa dyra produkter, bara för att det ger status med Miele, Liebherr, Gaggenau etc. Det har inget att göra med att produkterna skulle hålla länge.
så sant och så tragiskt

K Kane skrev:
Jag mailade Miele och frågade.
spännande väntar på din återkoppling

returen returen skrev:
BSH tar mer och mer från PRC så det går fetbort
Dum fråga kanske men...
PRC? Producent?

RoTe RoTe skrev:
Men dom har ju tydligen ett styrkort som går sönder och det kostar lika mycket som en "vanlig" tvättmaskin...
men bara bråkdelen av vad en ny riktig maskin kostar

Stefan Alsnäs Stefan Alsnäs skrev:
Jag har haft Miele de senaste 25 åren- Varför?
Jag har vänner: som driver reprationsverksamhet av vitvaror. Jag brukar kolla med dem vilka märken som repareras minst. Samtliga (3) svarar att Miele har den särklassigt högsta kvalkiten- Lite dyra men värda varenda öre. Bosch i det dyra segmentet "går an"
de nya och särskilt de tjeckiska har väl 2 år som normal TBF

BirgitS BirgitS skrev:
Vet dina vänner verkligen hur många produkter som säljs av varje märke under varje år de senaste 15 åren?
Det är liksom en nödvändig kunskap för att kunna avgöra felfrekvensen. Miele är ett förhållandevis ovanligt märke, så det är ju inte så konstigt om mycket färre sådana behöver reparation. Det kan ju även vara så att eftersom Miele är dyra så är köparna sådana att de inte bryr sig om att reparera, utan köper nytt i stället.
så sant så

• Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
M maria01 skrev:
så ovanligt är det inte oss folk med pengar eller oss BRF eller hyresgästföreningenar
rika brf er som i huvudsak befolkas av fjollträskare vill nog ha status även i den tvättstugan.
fattiga köper enligt slit och släng
förnuftiga köper wascator

M maria01 skrev:
polaren jobbar men tjänster oss privat personer som typ av privat vaktmästare frågade han om vad hans kunnder har för märke då var det just Miele har själv jobbat i några sveriges dyraste hus och där var det bara Miele men det var några år sen nu
fan vilken dålig svenska
nästan helt omöjligt att förstå vad du skriver
men det låter som fjollträskare

A ajn82 skrev:
Fast i andra sidan kan man ju tänka att folk är mer motiverade att reparera en dyr maskin, om det är kostnadseffektivt jämfört med att köpa en ny så är det ju oftast mindre arbete som köpare också.
en sanning med modifikation

S Silkesnusa skrev:
Dum fråga kanske men...
PRC? Producent?
Peoples Republic of China.

returen returen skrev:
spännande väntar på din återkoppling
In Deutschland hergestellt.

K Kane skrev:
In Deutschland hergestellt.
var det en modell då för flera görs ju i tjeckien

returen returen skrev:
var det en modell då för flera görs ju i tjeckien
Ja, en specifik tvättmaskin var det jag frågade om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.