S Simon8900 skrev:
Tack för din återkoppling, kan du utveckla lite mer om vad som ser dåligt ut? Om du inte vill svara direkt i tråden kan du gärna skicka det som ett meddelande till mig direkt.
Tack på förhand,
Mvh
Pappen sluta ca 15mm in på fotplåten. Den ska sluta vid den nedknäckta kanten. Ingen droppkant vid slutet på krönplåten, krönplåten är även skruvad i toppen på något ställe. Ska dom lägga tillbaka en pannerad så är det bra men annars inte. Så inga stora fel men ett proffs skulle inte göra så för det blir problem om 7-8år. På någon bild ser det även ut som fotplåten inte är ny.

Du kan läsa i tätskitsgarantiers montageanvisnlng. Finns tillgänglig på deras hemsida.

Johan Gebert Johan Gebert skrev:
Pappen sluta ca 15mm in på fotplåten. Den ska sluta vid den nedknäckta kanten. Ingen droppkant vid slutet på krönplåten, krönplåten är även skruvad i toppen på något ställe. Ska dom lägga tillbaka en pannerad så är det bra men annars inte. Så inga stora fel men ett proffs skulle inte göra så för det blir problem om 7-8år. På någon bild ser det även ut som fotplåten inte är ny.

Du kan läsa i tätskitsgarantiers montageanvisnlng. Finns tillgänglig på deras hemsida.
Tack så mycket för svar! jag dubbelkollade detta i tätskicktsgarantiers dokumentation och det du skriver om placering av papp mot fotplåt stämmer. jag hittar dock inte något om droppkant till slutet av krönplåt?
Jag har kollat igenom offerten och företagets hemsida, men de verkar inte beskriva några garantier överhuvudtaget där. Dock är de anslutna till TEQT group, vilket nämner att några av deras anslutna företag tillämpar tätskicktsgarantier. jag får kolla med dem imorgon ang. det.
Och innan någon påpekar hur dumt det är att teckna avtal med ett företag utan ett ordentligt kontrakt och garantier, tack, jag vet redan 😫.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.