Jag undrar om det är tillåtet att skarva takpapp som bilden visar. Takläggaren lade för kort uppvik mot vägg och skarvade underlagspappen med tejp och i vertkal rikting mot övriga horisontella takpappsvåder. Kan man verkligen göra så här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
nja , det där får du säga till att dom gör om , alltid klistra när det är "passbitar "
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 419 inlägg
Vet du att det bara är tejpat? Min lilla tro på branchen (som tyvärr krymper när man hänger här) säger att det såklart är både klister och tejp vilket borde funka även om tejp är ett nytänk jag inte riktigt vet vad jag tycker om.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
För att förtydliga så har de inte limmat, utan bara tejpat. Den har används flitigt på mitt tak.
Jag har en annan fråga och det gäller bärläkten som jag tycker är väldigt klen. Bärläkten har dimension ca 25x35mm och är spikad med cc 600. Den skall väl sittta tättare med cc 300. Det skall väl vara grövre bärläkt för att sitta med cc 600. Takläggaren har lagt betongpannor ovanpå detta jag är väldigt skeptiskt att det kommer att bli bra.
Jag har en annan fråga och det gäller bärläkten som jag tycker är väldigt klen. Bärläkten har dimension ca 25x35mm och är spikad med cc 600. Den skall väl sittta tättare med cc 300. Det skall väl vara grövre bärläkt för att sitta med cc 600. Takläggaren har lagt betongpannor ovanpå detta jag är väldigt skeptiskt att det kommer att bli bra.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Det ser ut som att dom använt ströläkt som bärläkt också!K Kent-O skrev:För att förtydliga så har de inte limmat, utan bara tejpat. Den har används flitigt på mitt tak.
[bild] [bild] [bild]
Jag använde mig av likadan läkt som du. Men med den skillnaden att bärläkten ställdes på högkant, och det blev hur bra som helst! Nu tror jag att det skulle blivit bra även om de låg ner, för sextio cc. är inget långt spann.
Bärläkt på högkant kommer getingarna gilla, då kan det bli rejäla bon under pannorna!Staffan2000 skrev: