Ja, det där är fel.
KV's skyddsrör slutar inne i väggen, det är dunderfel.
VV's skyddsrör kan eventuellt sluta inne i skåpet, det går inte att se.
Skyddsröret ska mynna ut i underskåpet eller sluta tätt mot väggbrickan.
Sen bör man ha någon typ av bockfixtur som dels bockar skyddsröret men också håller fast skyddsröret så att det inte kan röra på sig.
Vi satte väggbrickor på färdig vägg innan underskåpen monterades, sen gjordes det ett lite större hål i bakstycket på underskåpet.
[bild]