12 322 läst ·
45 svar
12k läst
45 svar
är mitt nya köksskåp enl. säker vatten?
Det blir plätt lätt, bara att vrida rören ut mot dig. Sen är det bara att blocka bort och rensa på. När du är klar är det bara att vrida tillbaka på samma plats igen. Värt lite krångel för att få mer plats under.H H-Thomasson skrev:
Snyggt!! Fråga till de med mer erfarenhet, är inte skyddsrören till för att ev läkage skall ledas tillbaka till fördelaren? Som jag ser det är skyddsrören proppad med muffar?S Ssbek skrev:Hej, håller på att renoverar köket lite och min rörmontör har förberett i mitt köksskåp innan bänkskivan har hunnit komma på plats.
Jag väntar på bänkskivan som inte har kommit än men min rörmontör förberedde innan han ska koppla in allt när den kommer.
har sagt att jag vill ha allt enligt säker vatten och jag vill bara att ni tar en titt på om det ser bra ut eller om det är något som måste åtgärdas nästa gång han kommer och ska montera kranen när bänkskivan är på plats.
tack, mvh!
[bild]
Min installation blev rörisen inte glad när han upptäckte att snickaren inte dragit fram skyddsröret på kallvattnet. Det blev för kort. Nu vill röris att vi tar upp ett hål i skåpet o drar fram skyddsröret... är det verkligen nödvändigt?
Ja, det där är fel.
KV's skyddsrör slutar inne i väggen, det är dunderfel.
VV's skyddsrör kan eventuellt sluta inne i skåpet, det går inte att se.
Skyddsröret ska mynna ut i underskåpet eller sluta tätt mot väggbrickan.
Sen bör man ha någon typ av bockfixtur som dels bockar skyddsröret men också håller fast skyddsröret så att det inte kan röra på sig.
Vi satte väggbrickor på färdig vägg innan underskåpen monterades, sen gjordes det ett lite större hål i bakstycket på underskåpet.
KV's skyddsrör slutar inne i väggen, det är dunderfel.
VV's skyddsrör kan eventuellt sluta inne i skåpet, det går inte att se.
Skyddsröret ska mynna ut i underskåpet eller sluta tätt mot väggbrickan.
Sen bör man ha någon typ av bockfixtur som dels bockar skyddsröret men också håller fast skyddsröret så att det inte kan röra på sig.
Vi satte väggbrickor på färdig vägg innan underskåpen monterades, sen gjordes det ett lite större hål i bakstycket på underskåpet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder