Nu är Rörmokaren färdig och jag tycker det ser jätte bra ut!!!!

• Välorganiserad rörmokeri under handfat med synliga rör och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hus tomte och 12 till
  • Laddar…
Ståpäls! 11 poäng av 10 omöjliga :)

• Gilla
tobbe9012 och 4 till
  • Laddar…
Snyggaste köksskåpet jag har sett, ruggigt fint!

• Gilla
Heij83
  • Laddar…
Snacka om yrkesstolthet. Ursnyggt.

• Gilla
sune09 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
S Ssbek skrev:
Varför vill du inte berätta vilket företag som har gjort jobbet?

• Gilla
Screew
  • Laddar…
Düsseldorff
Riktigt snyggt!

Det man inte ser, och möjligen kan ha synpunkter på, är väl om det finns ballofixer till blandaren, så man enkelt kan stänga av vattnet till den och byta/serva blandare vid behov?

T
S Ssbek skrev:
Oj, jag hade rekommenderat direkt.

Skoja

Tycker nästan du borde skriva vilken firma det är. Tycker de ska ha fler nöjda kunder!

H
Fint. Men det blir svårt vid stopp i avloppet och öppna vattenlåset (den gröna pluggen) att rensa det

T
H H-Thomasson skrev:
Fint. Men det blir svårt vid stopp i avloppet och öppna vattenlåset (den gröna pluggen) att rensa det
Det blir plätt lätt, bara att vrida rören ut mot dig. Sen är det bara att blocka bort och rensa på. När du är klar är det bara att vrida tillbaka på samma plats igen. Värt lite krångel för att få mer plats under.

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Är det alu pex annars ska väl pex rör fästas direkt i mediaröret med klammer för att förhindra att rören rör sig och ev skulle kunna vicka av ett metallrör (kan komma ihåg fel)

Men snyggt jobb

S Ssbek skrev:
Snyggt! Jag kan inte ens, efter att ens försöka hitta några fel egentligen :)

S Ssbek skrev:
Hej, håller på att renoverar köket lite och min rörmontör har förberett i mitt köksskåp innan bänkskivan har hunnit komma på plats.
Jag väntar på bänkskivan som inte har kommit än men min rörmontör förberedde innan han ska koppla in allt när den kommer.
har sagt att jag vill ha allt enligt säker vatten och jag vill bara att ni tar en titt på om det ser bra ut eller om det är något som måste åtgärdas nästa gång han kommer och ska montera kranen när bänkskivan är på plats.

tack, mvh!

[bild]
Snyggt!! Fråga till de med mer erfarenhet, är inte skyddsrören till för att ev läkage skall ledas tillbaka till fördelaren? Som jag ser det är skyddsrören proppad med muffar?

Min installation blev rörisen inte glad när han upptäckte att snickaren inte dragit fram skyddsröret på kallvattnet. Det blev för kort. Nu vill röris att vi tar upp ett hål i skåpet o drar fram skyddsröret... är det verkligen nödvändigt?

• Oorganiserat utrymme med elkablar, vägguttag och olagade hål. Verktyg och spill på golvet.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats med synliga VVS-installationer, flexibla slangar och träbjälklag i ett ofärdigt golv.
    Skapa konto
  • Gilla
ollewallgren
  • Laddar…
Ja, det där är fel.
KV's skyddsrör slutar inne i väggen, det är dunderfel.
VV's skyddsrör kan eventuellt sluta inne i skåpet, det går inte att se.
Skyddsröret ska mynna ut i underskåpet eller sluta tätt mot väggbrickan.
Sen bör man ha någon typ av bockfixtur som dels bockar skyddsröret men också håller fast skyddsröret så att det inte kan röra på sig.

Vi satte väggbrickor på färdig vägg innan underskåpen monterades, sen gjordes det ett lite större hål i bakstycket på underskåpet.
Närbild på en genomföring för en flexibel vattenledning i ett hål. Metalldetaljer, fastsättningselement och vägg syns.
Skapa konto

• Gilla
grozny
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.