Jag bor i en villa. Jag har en undercentral i min carport. Undercentralen är installerad direkt på inkommande el från huset. Från undercentralen är en laddbox till min bil installerad. Jag har även låtit installera en lastbalanserare i undercentralen, men sitter den verkligen rätt? Klämmorna sitter på inkommande el i undercentralen, men borde dem inte sitta på inkommande el i huset?
 
Mätningen måste ske på ledningarna som matar fastigheten (vid elmätaren vanligtvis), mätning på en udercentral är helt meningslös
 
  • Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Mätningen måste ske på ledningarna som matar fastigheten (vid elmätaren vanligtvis), mätning på en udercentral är helt meningslös
Misstänkte det...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.