958 läst ·
4 svar
958 läst
4 svar
Är lekakulblock fryssäkra?
Håller på att avgränsa/säkra för genomgräv för en del grus i vår hönsgård och den enklaste lösningen är att göra detta med lekakuleblock... MEN det är delvis under marknivå och det samlas ofta vatten där då det är en bergsänka.
Klarar lekakuleblock att stå i vatten som fryser från/till under vintern - eller kommer det att vittra bort? Jag gör helst en lösning som håller i längden och kan vara svårt att göra om då vi skall bygga i närheten också.
Alternativet är att köpa murblock - då till en helt annan budget (som redan är ansträngd).
Tacksam för feedback eller alternativ
Klarar lekakuleblock att stå i vatten som fryser från/till under vintern - eller kommer det att vittra bort? Jag gör helst en lösning som håller i längden och kan vara svårt att göra om då vi skall bygga i närheten också.
Alternativet är att köpa murblock - då till en helt annan budget (som redan är ansträngd).
Tacksam för feedback eller alternativ
Ja, det hade varit bra att få tag på. Jag behöver bygga en "mur" på runt 1,5kvm (ifrån sidan) - så det får bli en del. Tack för tipset - skall leta efter det på nätet.F fribygg skrev:
Nja, ibland kan de komma att "stå" i vatten och riskerar frysa. :-/ Får se om jag gör en kombo istället med betongblock (eller gamla betongplattor) den biten som utsätts för vatten och kanske lakeblock överst.Claes Sörmland skrev:
Klicka här för att svara