Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum optimum skrev:
Så din lösning är att vi totalt stänger av Sverige.
Den lösningen är du garanterat ensam om. Nollvision existerar endast i teorin.

Uppskattar att du läser mina inlägg och kommer med ibland intressanta kommentarer.:D

Läs lite på nyheterna så får du se hur våra valda riksdagsmän och kvinnor valde att åka till Gotland.
De har inte en tanke på att ändra sitt liv så varför i hela friden ska du och jag göra det?
Uppenbarligen är det väldigt många som inte bryr sig så mycket om klimathotet.

Dags att öppna en öl och passa på att njuta av underbara sommaren. Värmen skapad av underbara solen.

Vi som har semester nu. :cool:
Där håller jag med dig. Det är riktigt dåligt att prata om hur alla andra måste ändra sina vanor och sedan själv inte göra något. Det kommer aldrig gå att få folket med sig om de inte lever som de lär. Uppenbarligen går det för politiker att flyga mindre som t.ex. Miljöpartiet och Vänstern visar. Så innan Annie, Magdalena etc. ändrat sina vanor lär inte de flesta andra göra något.

• Gilla
  • Haha
Stegatorparn och 2 till
  • Laddar…
optimum
N noone70 skrev:
Dricka öl? Vem har tid med sånt, är du kommunist eller?
Här ska byggas på semestern! :rofl:
Har byggt uterum hela våren så nu är jag värd att dricka lite öl och njuta.:cool:

Ber om ursäkt för OT

• Gilla
Robbalove och 2 till
  • Laddar…
optimum
A Andreas_jti skrev:
Där håller jag med dig. Det är riktigt dåligt att prata om hur alla andra måste ändra sina vanor och sedan själv inte göra något. Det kommer aldrig gå att få folket med sig om de inte lever som de lär. Uppenbarligen går det för politiker att flyga mindre som t.ex. Miljöpartiet och Vänstern visar. Så innan Annie, Magdalena etc. ändrat sina vanor lär inte de flesta andra göra något.
Precis, samma som när man lär sina barn hur man ska göra.
Barn gör inte som man säger, barn gör som man själv gör.

Miljöpartiet flyger Isabella business class, gott för våra skattepengar och skiter i miljön.
Åsa Romson lärde oss att måla båtar med giftfärg och köra med grön diesel.
Nuvarande politiker kör på som klimathotet inte finns.
Så varför ska vi bry oss?
Nej klimathotet är inget för mig. Kommer fortsätta mitt liv som tidigare.

Finns säkert någon här som kan förklara för oss varför klimathotet inte berör överheten men folket ska tyglas.

• Gilla
Edgarsven och 2 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Så din lösning är att vi totalt stänger av Sverige.
Den lösningen är du garanterat ensam om. Nollvision existerar endast i teorin.

Uppskattar att du läser mina inlägg och kommer med ibland intressanta kommentarer.:D

Läs lite på nyheterna så får du se hur våra valda riksdagsmän och kvinnor valde att åka till Gotland.
De har inte en tanke på att ändra sitt liv så varför i hela friden ska du och jag göra det?
Uppenbarligen är det väldigt många som inte bryr sig så mycket om klimathotet.

Dags att öppna en öl och passa på att njuta av underbara sommaren. Värmen skapad av underbara solen.

Vi som har semester nu. :cool:
Min lösning? Nu har du druckit för mycket igen. Jag kommenterade bara din citerade uträkning på Sveriges bidrag till världsklimatet.

optimum optimum skrev:
Precis, samma som när man lär sina barn hur man ska göra.
Barn gör inte som man säger, barn gör som man själv gör.

Miljöpartiet flyger Isabella business class, gott för våra skattepengar och skiter i miljön.
Åsa Romson lärde oss att måla båtar med giftfärg och köra med grön diesel.
Nuvarande politiker kör på som klimathotet inte finns.
Så varför ska vi bry oss?
Nej klimathotet är inget för mig. Kommer fortsätta mitt liv som tidigare.

Finns säkert någon här som kan förklara för oss varför klimathotet inte berör överheten men folket ska tyglas.
Du menar att världens ledare skall åka tåg för att mötas? Det är ju så dumt så man dånar, knappast klimatvänligt att slösa den förhandlingstiden .. Det är dessutom det omvända mot dina egna (ständigt upprepade) argument. Du tycker att Sveriges bidrag är för litet mot det stora hela, samtidigt argumenterar du för att den lilla gruppen politiker spelar roll på det stora hela i Sverige .. knäppt.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Du menar att världens ledare skall åka tåg för att mötas? Det är ju så dumt så man dånar, knappast klimatvänligt att slösa den förhandlingstiden
Ja, varför kan inte de, liksom alla vi andra, "mötas" per telefon, gruppsamtal, eller videokonferenser?
Eller snacka ihop sig på ett nätforum, liksom vi gör om stort och smått här på Bygga Hus?
Varför???

• Gilla
Robbalove och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, varför kan inte de, liksom alla vi andra, "mötas" per telefon, gruppsamtal, eller videokonferenser?
Eller snacka ihop sig på ett nätforum, liksom vi gör om stort och smått här på Bygga Hus?
Varför???
Är inte du gammal nog att förstå värdet av ett handslag? Går du till doktorn via KRY också? ;)

Tecknad bild av en vågskål med många vetenskapsmän på ena sidan och en "klimatförnekare" på den andra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Är inte du gammal nog att förstå värdet av ett handslag? Går du till doktorn via KRY också? ;)
Doktorn kanske behöver lyssna på hjärtat eller ta några blodprov, titta i ett öra eller känna på en svullen kroppsdel.
Det gör man väl inte på "klimatmötena"?

• Gilla
Stegatorparn och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Du menar att världens ledare skall åka tåg för att mötas? Det är ju så dumt så man dånar, knappast klimatvänligt att slösa den förhandlingstiden .. Det är dessutom det omvända mot dina egna (ständigt upprepade) argument. Du tycker att Sveriges bidrag är för litet mot det stora hela, samtidigt argumenterar du för att den lilla gruppen politiker spelar roll på det stora hela i Sverige .. knäppt.
Kan Greta så kan väl politikerna?
”Politik är att vilja” var det väl en skattesmitande statsministerkandidat som sa en gång i tiden.
Å sen går det ju å skypa oxå

• Gilla
Stegatorparn
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag själv har inte gjort det, jag kommer inte göra det. Jag sätter min tillit till forskarsamhället för jag har inte tid med detta
Lite här är pudelns kärna..
Vilka väljer ut valda delar av forskarsamhällets data för vidare publikation/spridning/agenda?

Hurvida mänsklig aktivitet påverkar klimatet är oväsentligt.
Det vi borde fråga oss är om vi är villiga att ta ansvar för vad det innebär om det gör det.

Glöm inte att vägen till helvetet är kantat av goda intentioner.........

Och ja än en gång..
SPOILER: Jorden går under i slutet.
Tyvärr, men det är en absolut ofrånkomlig sanning.

• Gilla
Stegatorparn och 1 till
  • Laddar…
Doktorn kanske behöver lyssna på hjärtat eller ta några blodprov, titta i ett öra eller känna på en svullen kroppsdel.
Många använder nätdoktorerna för att de där kan få tag i en läkare som pratar deras eget språk. Det är viktigast i första skedet...

Rörande handslag så ja, det är precis det som de handlar om. Att kunna träffas ansikte mot ansikte och skaffa sig en uppfattning om huruvida handslaget faktiskt kommer att följas.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Kan Greta så kan väl politikerna?
”Politik är att vilja” var det väl en skattesmitande statsministerkandidat som sa en gång i tiden.
Å sen går det ju å skypa oxå
Det ÄR ju dagisnivå nu. Tycker ni inte det själva? Klassisk Carl Bildt - bryt ner även de mest självklara saker i beståndsdelar, förneka allt, spela ovetande.

elpaco elpaco skrev:
Det ÄR ju dagisnivå nu. Tycker ni inte det själva? Klassisk Carl Bildt - bryt ner även de mest självklara saker i beståndsdelar, förneka allt, spela ovetande.
Inte alls, ville visa på det enorma hyckleriet.

Greta lyckas ta sig till alla möjliga möten utan att flyga så det är helt möjligt och kan en 16 åring, borde väl ministrar och politiker som har en helt stab som jobbar åt dem lyckas iaf nån gång?

Politikerna gör allt de kan för att hitta nya, ofta nästan helt verkningslösa, klimatskatter i klimatets namn och så vi ska ändra vårt resebeteende samtidigt som de själva fortsätter flyga (inte sällan business class), måla båten med giftig miljöförstörande färg och köra (väldigt tunga stenar) med bilar som är rena miljöboven.

Så nej, det är inte dagisnivå! Det är snarare på riksdagsnivå!

• Gilla
Robbalove och 1 till
  • Laddar…
J
Jag tycker vi på byggahus borde fokusera mer på den andra halvan av artikeln tidigare. Det framgår att cement och stålproduktionen står för fyra gånger så höga utsläpp av co2 som flyget. Hittills har ingen pratat om byggskam trots att man där kan påverka mångfaldigt mera. Borde inte Sverige kunna få världen att köpa vårt virke och lära sig bygga med trä? Trots allt har varje svensk 4000 granar till sitt förfogande om man delar upp dem på befolkningen. Där skulle vi kunna göra något avtryck på riktigt. Det finns dessutom mer skog i Sverige idag än för hundra år sedan tack vare återplanteringen. Det svenska flyget i sig släpper ut mindre än skoteråkandet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.