Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vi människor har en drift att driva framåt inte bakåt, mao ska vi inte dra i bromsen utan vi ska innovera, förbättra kärnkraft, förbättra batteriteknik. På sikt kommer vi få kallfusion osv, osv. I andra lägret har vi Amish som helst av allt vill att vi återgår till häst och vagn. Det är inte ett alternativ

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju också kulturaspekten, du blir ganska instängd och obildad om du inte är berest. Ni kan ju flytta till länder som Nordkorea om ni gillar isolera er.
(.....)
Haha....... jag måste säga att nu var det du som framstod som obildad här.
Ibland tror jag att ni herrskap skulle må bra av en lodrät resa ned till samhällets undre skikt och sedan med öppna ögon en sväng runt det egna landet och grannländerna.
Man kan resa hur mycket som helt utan att se någonting annat än insidan på solglasögonen om man inte vill se någonting.

Jag har fortfarande roligt åt att du som i tidigare diskussioner om och om igen har hävdat att jag på grund av min ryggskada inte egentligen borde få leva för att min existens och min väg tillbaka till någon sorts hälsa och arbetsförhet skadar samhället.
Nu hävdar du att du givetvis måste få skada världen och samhället eftersom din hälsa kräver årliga södernresor eftersom du inte klarar av vårt klimat. Jag undrar ju om du har läkarintyg på det.....

• Haha
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Haha....... jag måste säga att nu var det du som framstod som obildad här.
Ibland tror jag att ni herrskap skulle må bra av en lodrät resa ned till samhällets undre skikt och sedan med öppna ögon en sväng runt det egna landet och grannländerna.
Man kan resa hur mycket som helt utan att se någonting annat än insidan på solglasögonen om man inte vill se någonting.

Jag har fortfarande roligt åt att du som i tidigare diskussioner om och om igen har hävdat att jag på grund av min ryggskada inte egentligen borde få leva för att min existens och min väg tillbaka till någon sorts hälsa och arbetsförhet skadar samhället.
Nu hävdar du att du givetvis måste få skada världen och samhället eftersom din hälsa kräver årliga södernresor eftersom du inte klarar av vårt klimat. Jag undrar ju om du har läkarintyg på det.....
Klart du ska få leva, du eller din arbetsgivare har ju förstås en försäkring mot denna typ av skador

hsd
Riksgränsen kan väll möjligen ersätta alperna en solig dag, men dit flyger man ju
Finns ingen flygplats där men det finns järnvägsstation

hsd hsd skrev:
Sist jag flög dit var det taxi från Kiruna

optimum
hsd hsd skrev:
Felinformerad ?

Skärmdump av Expedia.se med sökresultat för flygresor från Stockholm till Kiruna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

hsd
13 mil med taxi, varför tog Du inte tåget

hsd
optimum optimum skrev:
Felinformerad ?

[bild]
Det är bara till Kiruna, 14 mil saknas :cool:
Det var billiga resor i alla fall

hsd hsd skrev:
13 mil med taxi, varför tog Du inte tåget
För det tar typ ett dygn och du måste dela ditt personliga utrymme med kreatur och fä under denna tid. Med flyg är det över på en timme.

Edit: Kan lova dig att ingen söder om Sundsvall ens överväger tåg till Kiruna

Det spelar inte så stor roll vad man bör och inte bör göra. Det som spelar roll är vad politikerna kan göra. Och så länge som de förlorar röster på att folk inte kan åka till Thailand eller kan bo där de vill så kommer de inte att förhindra dessa saker.

Edit: Kan lova dig att ingen söder om Sundsvall ens överväger tåg till Kiruna
Nu lovade du för mycket - jag själv tar tåget till Kiruna om några veckor ! ;)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Och rörande videomöten, de är extremt improduktiva jämfört med möten face2face. Jag åker ofta till Stockholm för att kunna prata med folk (oftast tåg då det är lättare att jobba på tåget än när man flyger) och jag brukar säga att en timme där man får träffa en person ger oftast mer än ett heldagsmöte med videokonferens.

Nu har jag iofs testat riktigt bra konferenssystem också och de ger kanske en fördubbling av effektiviteten, men som något direkt möte blir det inte. Men prislappen på de systemen är rent löjligt hög...

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Och rörande videomöten, de är extremt improduktiva jämfört med möten face2face. Jag åker ofta till Stockholm för att kunna prata med folk (oftast tåg då det är lättare att jobba på tåget än när man flyger) och jag brukar säga att en timme där man får träffa en person ger oftast mer än ett heldagsmöte med videokonferens.

Nu har jag iofs testat riktigt bra konferenssystem också och de ger kanske en fördubbling av effektiviteten, men som något direkt möte blir det inte. Men prislappen på de systemen är rent löjligt hög...
Beror ju mycket på teamet osv. Hur bra de går ihop etc. Kör själv mycket tekniska möten så och det fungerar bra

Beror ju mycket på teamet osv. Hur bra de går ihop etc. Kör själv mycket tekniska möten så och det fungerar bra
De fungerar bra i existerande team, men jag jobbar mycket mot nya kontakter och andra organisationer (både inom och utanför Sverige) och där fungerar det dåligt. Jag har ytterst få möten med personer på min ort, vilket gör att jag är helt beroende av att ha en bra kommunikation från början. När man väl känner varandra fungerar det mycket bättre.

pacman42 pacman42 skrev:
De fungerar bra i existerande team, men jag jobbar mycket mot nya kontakter och andra organisationer (både inom och utanför Sverige) och där fungerar det dåligt. Jag har ytterst få möten med personer på min ort, vilket gör att jag är helt beroende av att ha en bra kommunikation från början. När man väl känner varandra fungerar det mycket bättre.
Kan jag väl köpa, men samtidigt är det inte hållbart flyga till Kina för varje liten grej. Då får man ha folk lokalt där

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.