338 005 läst ·
5 241 svar
338k läst
5,2k svar
Är klimathotet något att bry sig om?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Vi människor har en drift att driva framåt inte bakåt, mao ska vi inte dra i bromsen utan vi ska innovera, förbättra kärnkraft, förbättra batteriteknik. På sikt kommer vi få kallfusion osv, osv. I andra lägret har vi Amish som helst av allt vill att vi återgår till häst och vagn. Det är inte ett alternativ
Haha....... jag måste säga att nu var det du som framstod som obildad här.AndersMalmgren skrev:
Ibland tror jag att ni herrskap skulle må bra av en lodrät resa ned till samhällets undre skikt och sedan med öppna ögon en sväng runt det egna landet och grannländerna.
Man kan resa hur mycket som helt utan att se någonting annat än insidan på solglasögonen om man inte vill se någonting.
Jag har fortfarande roligt åt att du som i tidigare diskussioner om och om igen har hävdat att jag på grund av min ryggskada inte egentligen borde få leva för att min existens och min väg tillbaka till någon sorts hälsa och arbetsförhet skadar samhället.
Nu hävdar du att du givetvis måste få skada världen och samhället eftersom din hälsa kräver årliga södernresor eftersom du inte klarar av vårt klimat. Jag undrar ju om du har läkarintyg på det.....
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Klart du ska få leva, du eller din arbetsgivare har ju förstås en försäkring mot denna typ av skadorH heimlaga skrev:Haha....... jag måste säga att nu var det du som framstod som obildad här.
Ibland tror jag att ni herrskap skulle må bra av en lodrät resa ned till samhällets undre skikt och sedan med öppna ögon en sväng runt det egna landet och grannländerna.
Man kan resa hur mycket som helt utan att se någonting annat än insidan på solglasögonen om man inte vill se någonting.
Jag har fortfarande roligt åt att du som i tidigare diskussioner om och om igen har hävdat att jag på grund av min ryggskada inte egentligen borde få leva för att min existens och min väg tillbaka till någon sorts hälsa och arbetsförhet skadar samhället.
Nu hävdar du att du givetvis måste få skada världen och samhället eftersom din hälsa kräver årliga södernresor eftersom du inte klarar av vårt klimat. Jag undrar ju om du har läkarintyg på det.....
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Det spelar inte så stor roll vad man bör och inte bör göra. Det som spelar roll är vad politikerna kan göra. Och så länge som de förlorar röster på att folk inte kan åka till Thailand eller kan bo där de vill så kommer de inte att förhindra dessa saker.
Och rörande videomöten, de är extremt improduktiva jämfört med möten face2face. Jag åker ofta till Stockholm för att kunna prata med folk (oftast tåg då det är lättare att jobba på tåget än när man flyger) och jag brukar säga att en timme där man får träffa en person ger oftast mer än ett heldagsmöte med videokonferens.
Nu har jag iofs testat riktigt bra konferenssystem också och de ger kanske en fördubbling av effektiviteten, men som något direkt möte blir det inte. Men prislappen på de systemen är rent löjligt hög...
Nu har jag iofs testat riktigt bra konferenssystem också och de ger kanske en fördubbling av effektiviteten, men som något direkt möte blir det inte. Men prislappen på de systemen är rent löjligt hög...
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Beror ju mycket på teamet osv. Hur bra de går ihop etc. Kör själv mycket tekniska möten så och det fungerar brapacman42 skrev:
Och rörande videomöten, de är extremt improduktiva jämfört med möten face2face. Jag åker ofta till Stockholm för att kunna prata med folk (oftast tåg då det är lättare att jobba på tåget än när man flyger) och jag brukar säga att en timme där man får träffa en person ger oftast mer än ett heldagsmöte med videokonferens.
De fungerar bra i existerande team, men jag jobbar mycket mot nya kontakter och andra organisationer (både inom och utanför Sverige) och där fungerar det dåligt. Jag har ytterst få möten med personer på min ort, vilket gör att jag är helt beroende av att ha en bra kommunikation från början. När man väl känner varandra fungerar det mycket bättre.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Kan jag väl köpa, men samtidigt är det inte hållbart flyga till Kina för varje liten grej. Då får man ha folk lokalt därpacman42 skrev:
De fungerar bra i existerande team, men jag jobbar mycket mot nya kontakter och andra organisationer (både inom och utanför Sverige) och där fungerar det dåligt. Jag har ytterst få möten med personer på min ort, vilket gör att jag är helt beroende av att ha en bra kommunikation från början. När man väl känner varandra fungerar det mycket bättre.