Svarar mig själv: Fick svar från KBO och det var som jag hade hoppats på d.v.s. inte formpressat utan sammansatt av MDF och reglar. Blev en beställning på 4 dörrar till källaren.

Hej - några år sen, men hur bliv det med dina massiva dörrar från KBO? funderar att köpa därifrån själva. Har ungefär samma problem som du hade----vill gärna har massiva/allmoge dörrar som passar husets karaktär och matchar originella dörrar jag har, men vill inte betala för mycket!

utöver deras egna massiva dörrar har de den har som också ser fint ut. http://www.kbo-gross.se/easypreview.php?id=884&kat=142

Tittar också efter dörrar, KBO verkar kosta som alla andra kvalitetsdörrar? 2500-2900 per blad.

Tänkte bara skriva att jag köpte förrådsdörr av lite udda mått hos KBO-gross för något år sedan.
En av deras leverantörer strulade, en fabrik i Norrlands inland (de har många olika leverantörer).
Brukar inte skryta för andras räkning, men KBO löste allt exemplariskt, så de rekommenderas. (y)
(fin dörr också)

Finns det fina dörrar idag, eller är det på begagnatmarknaden man ska leta after fina dörrar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.