Hej!

Kollar på nytt kök till vår 1960-tals villa och vill gärna ha ett gediget kök i massivt trä. Jag trodde att Nordiska kök gjorde detta men har nu fått reda på att även de använder fanér i sina stommar och i de allra flesta av sina luckor. Samtidigt är deras priser trots detta väldigt höga.

Har därför eftersökt en del efter massiva träkök och kommit över Artilleriets kök som görs i samarbete med Tre Sekel. Är det någon som har erfarenhet av Artilleriet och vet ungefärlig prisnivå? Sett att bland annat Gustav Ovland från husdrömmar köpt sitt kök genom dom.

Letar även efter tips på andra företag som gör massiva träkök. Gärna med så mycket info som möjligt, även prisnivå, om när ni beställt från en viss leverantör.

Tack på förhand!

Redigerat:
BirgitS BirgitS skrev:
Hej!
Det finns en artikel som listar väldigt många kökstillverkare och om du just kollar listan med platsbyggda kök bör du hitta några med massiva stommar.
Här: [länk]
Tack! Har sett den artikeln, men vill gärna ha personliga erfarenheter från leverantörerna samt prisklass.

BirgitS
Det finns några trådar redan där folk skriver om sina erfarenheter av olika kök. Jag föreslår att du söker i forumet med namnen (ett i taget) på de kökstillverkare som har massiva köksstommar.

• Gilla
Parkeringsvakten
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns några trådar redan där folk skriver om sina erfarenheter av olika kök. Jag föreslår att du söker i forumet med namnen (ett i taget) på de kökstillverkare som har massiva köksstommar.
Har inte hittat några forumtrådar om köksbeställningar från Artilleriet.
Du får gärna länka.

Magnus E K
Kolla noga (t ex med en våg) att det verkligen är massivt trä och inte pansarplåt.

Magnus E K Magnus E K skrev:
Kolla noga (t ex med en våg) att det verkligen är massivt trä och inte pansarplåt.
Tack för toppenbra och givande hjälp 👍

• Haha
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Jag rekommenderar Nisseby snickeri som byggde vårat kök. Ser ut som nytt efter +10 år och bra hjälp med design, tillverkning och montering.

P Pin skrev:
Jag rekommenderar Nisseby snickeri som byggde vårat kök. Ser ut som nytt efter +10 år och bra hjälp med design, tillverkning och montering.
Vad kul! Stort tack för svar och roligt att höra att ni är nöjda. De verkar vara väldigt duktiga när jag kollat lite på instagram, kanske får skicka efter en offert därifrån.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
BirgitS
C cityliving skrev:
Har inte hittat några forumtrådar om köksbeställningar från Artilleriet.
Du får gärna länka.
Inte om Artilleriet, för jag kan inte komma ihåg att jag har läst om dem förut, utan om de företag som finns med i artikelns lista.

PeterFalun
Tunsta Snickeri

vad betyder platsbygda kök idag är det verkligen massiva träkök?

Har ingen info men kan tänka att Artilleriets kök är otroligt dyra då sofforna kostar som en mindre bil idag :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.