Jag får mina solfångare om någon vecka. Är jag knäpp som tänker installera dem nu, mitt i vintern?
 
Om du är så är jag nog det med  :D skall införskaffa mig solfångare om några veckor  ;D

Man vill ju inte vänta tills våren för då kommer man ju missa en massa gratis tillförsel av varmt härligt solvatten tills dess ;D
 
Igår och idag stod mina solfångare för en reduktion av vedbehovet med ungefär 1/3. Finns alltså all anledning att ha dem igång ännu.

Knäppa är vi nog lite till mans, men inte på det sättet. Det enda knäppa med att sätta upp dem nu är att det är förbaskat kallt om fingrarna. Därför monterade jag allt mitt på taket i augusti-september, men kopplade in dem i samband med pannbytet veckan före jul.
 
Skönt att höra att jag inte är ensam.... :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.