Hej
Front på spolknappen på min Ifö toalettstol har blivit gammal och sliten. Jag förmodar att det går att köpa ny alt. måla om. Hur tar man loss den från övriga delar av spolknappen ? Går det att ta bort bara svarta fronten?

• Svart frontpanel från spolknapp på Ifö toalett är delvis borttagen, med en hylla med flaskor ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Luftfilter tas bort från en metallventil i ett hem, damm syns runt kanterna.
    Skapa konto
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…

Bästa svaret

Krilleman
drami drami skrev:
Hej
Front på spolknappen på min Ifö toalettstol har blivit gammal och sliten. Jag förmodar att det går att köpa ny alt. måla om. Hur tar man loss den från övriga delar av spolknappen ? Går det att ta bort bara svarta fronten?
Börja med att ta bort det gråa facket där du kan fylla på "WC-stavar".
Den ska ut helt och hållet så du får den i handen.

Hand justerar spolplattan vid toalettens inbyggda cistern.
Skapa konto

Efter det kan du dra hela ramen ca 5mm till vänster så lossar spolplattan från fixturen.

Här ser du hur långt du måste skjuta den för att den ska lossa:

Svart spolplatta på toalettfixtur är delvis borttagen. Grön pil visar riktning för att lossa plattan ytterligare.
Skapa konto

Krilleman Krilleman skrev:
Börja med att ta bort det gråa facket där du kan fylla på "WC-stavar".
Den ska ut helt och hållet så du får den i handen.

[bild]

Efter det kan du dra hela ramen ca 5mm till vänster så lossar spolplattan från fixturen.

Här ser du hur långt du måste skjuta den för att den ska lossa:

[bild]
Nedre delen av plattan går ganska lätt av övre kant går inte att förflytta åt vänster känns som om den sitter någonstans fast

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.