38 396 läst ·
172 svar
38k läst
172 svar
Är jag gnällig ? Badrumsrenovering
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Gäller det mosaik där flera småplattor kommer monterade på ark?Forlowt skrev:
I så fall kan ju inte plattsättaren göra något åt det utan som plattsättare sätter man ju upp arket som det är, det blir ju en helt annan kostnad om man ska ta isär arken och montera varje mosaikbit för sig.
Jo,men som seriös plattläggare lägger man inte om arket ser ut hur som helst,man skär i så fall lös de värsta speciellt en sån liten yta som duschen,står helt klart att ts råkat ut för en mindre skicklig plattläggare i detta fall,lite för mycket slarv enligt mig,tråkigt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Jag tycker det också, men enligt de plattsättare som finns i forumet så fungerar det inte så utan de sätter plattor/ark på löpande band utan att detaljstudera dem för att hinna med på avsatt tid, dvs. pris. Om de har köpt in kaklet så kan leverantören betala för nytt kakel och ny uppsättning men har konsumenten köpt kaklet så är det konsumenten som har ansvaret för att kaklet är i tillräckligt bra skick. Sen om ARN eller tingsrätten skulle komma till något annat beslut vet jag inte.Tss skrev:
Förstår vad du menar men du tycker alltså det är ok att sätta upp ett ark som från fabrik har blivit fel monterad på arket ?BirgitS skrev:
I detta fallet handlar det om 4 limpluppar som ska skäras för att frigöra plattan och lägga den som resten.
Då kan samma argument användas om en av plattorna är spruckna eller skadade ? Dom sitter ju på arket så det är ok?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Jag vet inte vad som är rätt och fel enligt Konsumenttjänstlagen utan återberättade vad kakelsättare har sagt.
Om företaget levererar plattor/ark som inte uppfyller normala krav så är det deras fel och ska åtgärdas.
Om företaget levererar plattor/ark som inte uppfyller normala krav så är det deras fel och ska åtgärdas.
10 x 10 plattor som sitter på "limmade" ark är inte alls ovanligt, det är inte heller ovanligt att ngn platta kan hamna snett vid tillverkning.
Har man varit med ett tag vet man om detta, vilket gör att man slår en liten flukt på arken innan man sätter dom, inget konstigt.
Det tar ca 1sek att titta på arket innan man sätter, och 10sek till om man måste skära bort en platta.
I jämförelse om man ska sätta lösa 10 x 10 plattor så går det avsevärt fortare att sätta arken, även om man får justera ngn platta här o där!
När det gäller "vanlig" små-mosaik som sitter på nät, kan man justera ev snea plattor när fixet mjukat upp nätet, alltså när mosaiken sitter på plats.
Har man varit med ett tag vet man om detta, vilket gör att man slår en liten flukt på arken innan man sätter dom, inget konstigt.
Det tar ca 1sek att titta på arket innan man sätter, och 10sek till om man måste skära bort en platta.
I jämförelse om man ska sätta lösa 10 x 10 plattor så går det avsevärt fortare att sätta arken, även om man får justera ngn platta här o där!
När det gäller "vanlig" små-mosaik som sitter på nät, kan man justera ev snea plattor när fixet mjukat upp nätet, alltså när mosaiken sitter på plats.
En annan sak, brunnen.. bra eller anus?
Tråkigt. Har själv haft en riktigt dålig plattis som blev riktigt sur när jag klagade på otroligt dåligt och fult jobb. Inte kul men sen ska man leva med eländet i många år så ger ju inget att vara snäll direkt.
Exakt.. han skulle ju " se över det " första gången men ändå hittar jag fel .. hur många ggr ska man kunna rätt till saker och ändå lämna ?nikasp skrev:
Man känner ju att man inte kan flytta in i rummet riktigt..
Inga bilder, men viktigast är väl vad du tycker själv.
Men onekligen så börjar du bli lite upptagen av smådetaljer som du endast ser om du kryper ner på golvet och fotograferar smådetaljer.
Med den petigheten kommer du aldrig bli nöjd oavsett resultat. Du kommer ofelbart finna nån detalj du stör dig på.
Men onekligen så börjar du bli lite upptagen av smådetaljer som du endast ser om du kryper ner på golvet och fotograferar smådetaljer.
Med den petigheten kommer du aldrig bli nöjd oavsett resultat. Du kommer ofelbart finna nån detalj du stör dig på.





