38 392 läst ·
172 svar
38k läst
172 svar
Är jag gnällig ? Badrumsrenovering
Håller delvis med .. jag kan se hur kanterna är tuggade och ojämna från ståhöjd med.
Samma sak med bilderna från början.
Svårt för er att avgöra från bilder också därför får man väl få närmare vid bild.
Fogen ovan syns också från över 1 meters avstånd.
Det är denna jag försöker utgå ifrån:
https://www.bkr.se/wp-content/uploads/byggkeramikhandboken/pdf/del_9_2012we.pdf
Hade gärna uppskattat ifall någon har en bild på en liknande brunn, förstår ju att plattor ej är genom färgade och vi kommer få en Kant där men är det nödvändigt att den ser tuggad ut menar jag.
Detta är en frågan om handhavande / fabrikationsfel tycker jag.
Men som sagt, någon som har en brunn att visa mig ?
Samma sak med bilderna från början.
Svårt för er att avgöra från bilder också därför får man väl få närmare vid bild.
Fogen ovan syns också från över 1 meters avstånd.
Det är denna jag försöker utgå ifrån:
https://www.bkr.se/wp-content/uploads/byggkeramikhandboken/pdf/del_9_2012we.pdf
Hade gärna uppskattat ifall någon har en bild på en liknande brunn, förstår ju att plattor ej är genom färgade och vi kommer få en Kant där men är det nödvändigt att den ser tuggad ut menar jag.
Detta är en frågan om handhavande / fabrikationsfel tycker jag.
Men som sagt, någon som har en brunn att visa mig ?
Måste ju säga att för att vara amatör blev det ju skit bra ! Jämn och fin runt om.hscn skrev:
Det jag la märke till när jag kände runt vår är att plattorna är olika högt runt brunnen ena sidan är flera mm upp medans andra är jämns med brunnen.
Detta är gjort med vinkelslip så vitt jag vet, skärare tänker jag borde blivit bättre ?nino skrev:
Kollade mer noga nu på bilderna och det verkar vara gjort med vinkelslip.
Iof så måste man använda vinkelslip för att göra ett urtag i en platta men jag fick lära mig att alltid kapa kortaste sidan med vinkelslipen och kapa långa sidan med skäraren.
En akordsplattis hade kapat plattorna med endast skärare och inte gjort urtag alls, det går fortast men ser inte så bra ut
Iof så måste man använda vinkelslip för att göra ett urtag i en platta men jag fick lära mig att alltid kapa kortaste sidan med vinkelslipen och kapa långa sidan med skäraren.
En akordsplattis hade kapat plattorna med endast skärare och inte gjort urtag alls, det går fortast men ser inte så bra ut
En riktig sopa... Fan va sur jag blir.hscn skrev:
Men du ska ha stort beröm för sin brunn! Ursnyggt!
Jag är ledsen att säga det, men det där ser tyvärr ut som ett ganska amatörmässigt slutresultat. Jag vill i största möjliga mån försöka få hela plattor runt brunnen och istället skära mot väggarna, tycker det blir bäst resultat så! Det kan väl gå att försöka dölja skärningarna lite om man fogar mer i höjd med plattan, men det är väl inte jätte smidigt. Om jag var i din sits och inte var nöjd skulle jag nästan överväga att ta kontakt med en besiktningsman för att få ett utlåtande.
Såhär menade jag, tyvärr ingen närbild på just brunnen.
Såhär menade jag, tyvärr ingen närbild på just brunnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P Pexi skrev:Jag är ledsen att säga det, men det där ser tyvärr ut som ett ganska amatörmässigt slutresultat. Jag vill i största möjliga mån försöka få hela plattor runt brunnen och istället skära mot väggarna, tycker det blir bäst resultat så! Det kan väl gå att försöka dölja skärningarna lite om man fogar mer i höjd med plattan, men det är väl inte jätte smidigt. Om jag var i din sits och inte var nöjd skulle jag nästan överväga att ta kontakt med en besiktningsman för att få ett utlåtande.
Såhär menade jag, tyvärr ingen närbild på just brunnen.
[bild]
... också snyggt!
Ja usch fan va lurad jag känner mig.. då har man ändå valt en stor ? (40+ anställda) firma men ändå fått ett amatörmässigt resultat.
Plattsättaren nämnde besiktning innan han gick abrupt... Men arbetsledare sa att han gärna försöker fixa allt utan besiktningsman.
Börjar kännas som jag vill ha det besiktigat.. alla fel.. usch..
Plattsättaren nämnde besiktning innan han gick abrupt... Men arbetsledare sa att han gärna försöker fixa allt utan besiktningsman.
Börjar kännas som jag vill ha det besiktigat.. alla fel.. usch..
Forlowt skrev:
Ja usch fan va lurad jag känner mig.. då har man ändå valt en stor ? (40+ anställda) firma men ändå fått ett amatörmässigt resultat.
Plattsättaren nämnde besiktning innan han gick abrupt... Men arbetsledare sa att han gärna försöker fixa allt utan besiktningsman.
Börjar kännas som jag vill ha det besiktigat.. alla fel.. usch..
Jo det kanske är lika bra? Känns som att det är lite för många fel som har begåtts samt att det är ett allmänt slarvigt jobb. Tråkigt för dig, speciellt eftersom det är ett kostsamt projekt att bygga badrum.
Byggledaren skulle höra av sig igen men enligt plattsättare så är allt bra.C claym skrev:
Väntar väl på svar av byggledaren, men det ser ju inte ljust ut.
Någon som har en bra besiktningsman till salu ?
Hur brukar man göra ? Dela kostnaden eller får jag stå för en ?




