Sittställning
Här är väl skillnaden om det hade varit centrerat, man ser hur dörrarna på golvet
 
  • Duschhörna med öppna duschdörrar som lutar mot golvet och ej centrerade, kakel och klinkergolv syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen duschdörr som visar placering på klinkergolv, med synliga justeringsverktyg och installationsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Paul-Staffanstorp
Jag kan se en annan fördel med att den är lite förskjuten och det är att man kan stå lite åt sidan och slippa få vatten i huvudet vilket kan vara bra ibland.
 
  • Gilla
Torparen_1992 och 2 till
  • Laddar…
Säkert även lättare att bygga ett vettigt fall med brunnen i ena kanten istället för att ta ut allt på mindre
 
  • Gilla
Stingray468 och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
T topmount skrev:
Säkert även lättare att bygga ett vettigt fall med brunnen i ena kanten istället för att ta ut allt på mindre
Har också tänkt på det.. hela rummet har lite fall.
Men det förklarar brunnen..
Men vad är meningen med en stor dusch om man ändå ska begränsas till att stå i hörnan ?..
Duschen sitter på 110 väggen så att säga men duschen sitter inte centrum på 50 ens..

Jag får ju vänta tills måndag innan jag kan ifrågasätta det och få ett svar från dom men fan va det retar mig mig att det inte centreras ..

Har prata med en bekant som jobbar med bland annat badrum och han säger att man alltid centrerat ifall inte annat pratats om.

Finns det fler här på forumet som har en ocentrerad och i såfall av vilken anledning ?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
BirgitS
Åtminstone golvbrunnen skulle jag vilja ha ocentrerad så att man slipper stå på den.
 
  • Gilla
Onyx1
  • Laddar…
Sittställning
BirgitS BirgitS skrev:
Åtminstone golvbrunnen skulle jag vilja ha ocentrerad så att man slipper stå på den.
Tja ja den är helt i höjd med resten så det märks faktiskt ej.
 
BirgitS
Men man måste väl inte stå precis framför blandaren?
 
Sittställning
BirgitS BirgitS skrev:
Men man måste väl inte stå precis framför blandaren?
För mig handlar det inte om vad man kan göra eller inte göra utan det handlar om vad som är standard och hur man brukar placera dom.

Eftersom vi har den där strilen uppe vid taket också så måste man stå framför blandaren om man inte ska vrida hela alltet.. men varför ska man sned ställa allt om man bara kan montera det i centrum från början.
 
Paul-Staffanstorp
Du har ju fått svar och om du önskar andra svar så är nog det vettigaste att prata med dem som gjort lösningen till dig. ;)

Det är de enda som kan svara till 100% säkerhet och det skulle vara intressant med en uppföljning på svaret du får. :)
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
Får fråga runt och mäta på andra badrum så ser jag haha

Ska kolla med dom på måndag så ser vi vad det blir för svar
 
:D:D
Sittställning Forlowt skrev:
Har också tänkt på det.. hela rummet har lite fall.
Men det förklarar brunnen..
Men vad är meningen med en stor dusch om man ändå ska begränsas till att stå i hörnan ?..
Duschen sitter på 110 väggen så att säga men duschen sitter inte centrum på 50 ens..

Jag får ju vänta tills måndag innan jag kan ifrågasätta det och få ett svar från dom men fan va det retar mig mig att det inte centreras ..

Har prata med en bekant som jobbar med bland annat badrum och han säger att man alltid centrerat ifall inte annat pratats om.

Finns det fler här på forumet som har en ocentrerad och i såfall av vilken anledning ?
Nu vet jag inte vad det är för bjälklag, men om det inte är en gjuten platta utan träbjälklag så brukar vi kunna sätta brunnen ocentrerat om en golvbjälke hamnar precis där man vill ha brunnen för att få den i mitten av duschen. då inte alla kunder vill betala för att växla av bjälklaget för att få en brunn 10cm mer åt ett håll. Men då brukar vi iallafall fråga hur de vill göra.:D
 
  • Gilla
Tombrittberg och 3 till
  • Laddar…
Sittställning
P Patzie skrev:
:D:D
Nu vet jag inte vad det är för bjälklag, men om det inte är en gjuten platta utan träbjälklag så brukar vi kunna sätta brunnen ocentrerat om en golvbjälke hamnar precis där man vill ha brunnen för att få den i mitten av duschen. då inte alla kunder vill betala för att växla av bjälklaget för att få en brunn 10cm mer åt ett håll. Men då brukar vi iallafall fråga hur de vill göra.:D
Betong, man nya hål med utanpåliggande i källaren.
Men du säger alltså att man brukar centrera ?
 
Paul-Staffanstorp
Brunnen brukar jag med försöka centrera då det är lättare att få till ett bra jämnt fall.
 
  • Gilla
Bjornart
  • Laddar…
Sittställning
Det finns heller ingen vägg eller liknande som hindrar det i källaren. Det hade gått utmärkt att sätta den lite till höger.

Dom kapade vatten och radiator ledningar i alla hål ändå. Allt sånt fick dras om utanpåliggande i källaren ja..förutom radiatorrör .. men det räknade dom med att göra så inga överraskningar där egentligen
 
Sittställning Forlowt skrev:
Betong, man nya hål med utanpåliggande i källaren.
Men du säger alltså att man brukar centrera ?
Skulle säga att i sidled centrerar vi alltid om de är möjligt och om kunden vill, brukar se bäst ut med blndaren. på djupet kan de va lite olika, beroende på hur stor dusch det är och vissa vill stå på silen o vissa inte osv.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.