38 392 läst ·
172 svar
38k läst
172 svar
Är jag gnällig ? Badrumsrenovering
Har också tänkt på det.. hela rummet har lite fall.T topmount skrev:
Men det förklarar brunnen..
Men vad är meningen med en stor dusch om man ändå ska begränsas till att stå i hörnan ?..
Duschen sitter på 110 väggen så att säga men duschen sitter inte centrum på 50 ens..
Jag får ju vänta tills måndag innan jag kan ifrågasätta det och få ett svar från dom men fan va det retar mig mig att det inte centreras ..
Har prata med en bekant som jobbar med bland annat badrum och han säger att man alltid centrerat ifall inte annat pratats om.
Finns det fler här på forumet som har en ocentrerad och i såfall av vilken anledning ?
För mig handlar det inte om vad man kan göra eller inte göra utan det handlar om vad som är standard och hur man brukar placera dom.BirgitS skrev:
Eftersom vi har den där strilen uppe vid taket också så måste man stå framför blandaren om man inte ska vrida hela alltet.. men varför ska man sned ställa allt om man bara kan montera det i centrum från början.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Du har ju fått svar och om du önskar andra svar så är nog det vettigaste att prata med dem som gjort lösningen till dig. 
Det är de enda som kan svara till 100% säkerhet och det skulle vara intressant med en uppföljning på svaret du får.
Det är de enda som kan svara till 100% säkerhet och det skulle vara intressant med en uppföljning på svaret du får.
Nu vet jag inte vad det är för bjälklag, men om det inte är en gjuten platta utan träbjälklag så brukar vi kunna sätta brunnen ocentrerat om en golvbjälke hamnar precis där man vill ha brunnen för att få den i mitten av duschen. då inte alla kunder vill betala för att växla av bjälklaget för att få en brunn 10cm mer åt ett håll. Men då brukar vi iallafall fråga hur de vill göra.Forlowt skrev:
Har också tänkt på det.. hela rummet har lite fall.
Men det förklarar brunnen..
Men vad är meningen med en stor dusch om man ändå ska begränsas till att stå i hörnan ?..
Duschen sitter på 110 väggen så att säga men duschen sitter inte centrum på 50 ens..
Jag får ju vänta tills måndag innan jag kan ifrågasätta det och få ett svar från dom men fan va det retar mig mig att det inte centreras ..
Har prata med en bekant som jobbar med bland annat badrum och han säger att man alltid centrerat ifall inte annat pratats om.
Finns det fler här på forumet som har en ocentrerad och i såfall av vilken anledning ?
Betong, man nya hål med utanpåliggande i källaren.P Patzie skrev:
Nu vet jag inte vad det är för bjälklag, men om det inte är en gjuten platta utan träbjälklag så brukar vi kunna sätta brunnen ocentrerat om en golvbjälke hamnar precis där man vill ha brunnen för att få den i mitten av duschen. då inte alla kunder vill betala för att växla av bjälklaget för att få en brunn 10cm mer åt ett håll. Men då brukar vi iallafall fråga hur de vill göra.![]()
Men du säger alltså att man brukar centrera ?
Det finns heller ingen vägg eller liknande som hindrar det i källaren. Det hade gått utmärkt att sätta den lite till höger.
Dom kapade vatten och radiator ledningar i alla hål ändå. Allt sånt fick dras om utanpåliggande i källaren ja..förutom radiatorrör .. men det räknade dom med att göra så inga överraskningar där egentligen
Dom kapade vatten och radiator ledningar i alla hål ändå. Allt sånt fick dras om utanpåliggande i källaren ja..förutom radiatorrör .. men det räknade dom med att göra så inga överraskningar där egentligen
Skulle säga att i sidled centrerar vi alltid om de är möjligt och om kunden vill, brukar se bäst ut med blndaren. på djupet kan de va lite olika, beroende på hur stor dusch det är och vissa vill stå på silen o vissa inte osv.Forlowt skrev:

