39 517 läst ·
108 svar
40k läst
108 svar
Är handdukstorkar överreklamerade ?
Göteborg såg inte mycket av solen sommaren 2016: http://www.svt.se/nyheter/har-har-det-varit-varmast-i-sverigeKnockOnWood skrev:OBS, varning, jag raljerar lite
Ja, stackare, det kan ju vara väldigt blött.
Till Öland kör de vatten i tankbil, och här på Västkusten har det väl varit bevattningsförbud i flera år nu i varenda kommun![]()
Grundvattnet lär ha varit minus 300 mm regn i våras.
Bor du i Boråstrakten eller?
Men det är klart att det enklare för mig, som är hemma hela dagarna, att hänga ut tvätten.
Annars kan man ju göra det på lördagar-söndagar om man har vanliga arbetstider.
Borås är ofta regnigt också ja. Befinner man sig då mellan Göteborg och Borås så kanske det är det mest ogynnsamma läget att hänga ut tvätt på? Just där råkar jag befinna mig...
Du menar väl inte allvar med att det skulle vara sol på lörd-sönd då man är ledig så man skulle kunna hänga ut tvätt? Nej, solen, i de fåtal fall den visar sig här numera, brukar grina oss vanliga vardagsjobbare rätt upp i ansiktet genom att visa sig mån-fre...gärna på månd.fm efter en helg fylld av regnskurar och blåst.
Känns lugnast att hänga tvätten i källaren här. Men på sommaren så är det ju lite högre luftfuktighet i en källare så en avfuktare fyller flera funktioner: Torka tvätt...sänka luftfuktigheten i källaren...torka blöta handdukar...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tack för att du tar mitt raljerande med gott humörhakan_o skrev:...
Du menar väl inte allvar med att det skulle vara sol på lörd-sönd då man är ledig så man skulle kunna hänga ut tvätt? Nej, solen, i de fåtal fall den visar sig här numera, brukar grina oss vanliga vardagsjobbare rätt upp i ansiktet genom att visa sig mån-fre...gärna på månd.fm efter en helg fylld av regnskurar och blåst.
...
Nej, naturligtvis menade jag att du/ni skulle kunna ha mer koll på vädret under veckosluten när ni är hemma.
Så ni kunde springa ut och in och samla ihop eller hänga ut tvätten.
Har faktiskt två meteorologer i släkten, men inte har det hjälpt upp vädret inte
Men alla blir vi saliga på vår tro.
När vi hade småbarn var torktumlaren obetalbar, men sedan hart den knappt använts.
Torkar handdukar såklarthushem skrev:
Inte särskilt miljövänligt att tvätta handduken efter varenda gång man har duschat vilket brukar vara varje dag för dom flesta. Handduken blir ju inte skitig efter en gång typ då man förhoppningsvis har tvagat sig i duschen
Fast jag känner ju en person som till och med tvättar jeans efter att ha använts en gång och det är sannerligt ett sjukt beteende:x
Kanske en mupp eller inte ??? :xhushem skrev:
https://www.byggahus.se/forum/ovrig...nd-vs-stockholm-8.html?perpage=15#post2600053
Varför det, tvätta handdukar efter en användninghushem skrev:
Om man inte lägger dem i maskin direkt utan i någon form av "tvättbehållare" så har man till slut en blöt klump som är illaluktande, så vida man inte hänger upp dem för att torka innan.
Och så ska vi vara lite miljövänliga och vi i sydöstra Sverige är redan drabbade av vattenbrist sommartid.
Så svaret på din fråga blir, självklart inte utan saker tvättas när behov finns hos oss.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Ja för en eldriven handdukstork är ju miljövänligheten personifieradtank77 skrev:
Varför inte bara hänga upp den och låta den lufttorka istället? Torkar den inte på ett dygn så har man nog problem med luftfuktigheten i huset.
Nu finns det iofs handdukstorkar som går på varmvattnet samt utan någon energikälla allsFinndjävel skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Jag jobbar på hotell och jag vet inte vad det beror på men alla handdukstorkar som är monterade ovanför toaletter har vi problem med konstant medan de som sitter på annan vägg inte ger oss bekymmer. Ingen kan förklara varför det är så. Tycker själv det känns lite ofräscht med handdukarna vid toaletten så skulle satsa på annan placering om ni bestämmer er för det.