Johannes Carlsson skrev:
Bygg ett skärmtak över tvättställningen?
Eller så sätter man upp en handukstork, då slipper man sätta upp torkställning ute med skärmtak och springa ut/in med handukar. ;)

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
OBS, varning, jag raljerar lite :)

Ja, stackare, det kan ju vara väldigt blött.

Till Öland kör de vatten i tankbil, och här på Västkusten har det väl varit bevattningsförbud i flera år nu i varenda kommun :confused:
Grundvattnet lär ha varit minus 300 mm regn i våras.
Bor du i Boråstrakten eller?

Men det är klart att det enklare för mig, som är hemma hela dagarna, att hänga ut tvätten.
Annars kan man ju göra det på lördagar-söndagar om man har vanliga arbetstider.
Göteborg såg inte mycket av solen sommaren 2016: http://www.svt.se/nyheter/har-har-det-varit-varmast-i-sverige
Borås är ofta regnigt också ja. Befinner man sig då mellan Göteborg och Borås så kanske det är det mest ogynnsamma läget att hänga ut tvätt på? Just där råkar jag befinna mig...

Du menar väl inte allvar med att det skulle vara sol på lörd-sönd då man är ledig så man skulle kunna hänga ut tvätt? Nej, solen, i de fåtal fall den visar sig här numera, brukar grina oss vanliga vardagsjobbare rätt upp i ansiktet genom att visa sig mån-fre...gärna på månd.fm efter en helg fylld av regnskurar och blåst.

Känns lugnast att hänga tvätten i källaren här. Men på sommaren så är det ju lite högre luftfuktighet i en källare så en avfuktare fyller flera funktioner: Torka tvätt...sänka luftfuktigheten i källaren...torka blöta handdukar...

hakan_o skrev:
...
Du menar väl inte allvar med att det skulle vara sol på lörd-sönd då man är ledig så man skulle kunna hänga ut tvätt? Nej, solen, i de fåtal fall den visar sig här numera, brukar grina oss vanliga vardagsjobbare rätt upp i ansiktet genom att visa sig mån-fre...gärna på månd.fm efter en helg fylld av regnskurar och blåst.
...
Tack för att du tar mitt raljerande med gott humör :)

Nej, naturligtvis menade jag att du/ni skulle kunna ha mer koll på vädret under veckosluten när ni är hemma.
Så ni kunde springa ut och in och samla ihop eller hänga ut tvätten.

Har faktiskt två meteorologer i släkten, men inte har det hjälpt upp vädret inte :(

Men alla blir vi saliga på vår tro.
När vi hade småbarn var torktumlaren obetalbar, men sedan hart den knappt använts.

Vad har man en handukstork till , använder ni handuken flera gånger.
Efter vi duschat i våran familj så går handukarna i tvätten.

T
hushem skrev:
Torkar handdukar såklart:rolleyes:

Inte särskilt miljövänligt att tvätta handduken efter varenda gång man har duschat vilket brukar vara varje dag för dom flesta. Handduken blir ju inte skitig efter en gång typ då man förhoppningsvis har tvagat sig i duschen:thumbup:

Fast jag känner ju en person som till och med tvättar jeans efter att ha använts en gång och det är sannerligt ett sjukt beteende:x

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Varför använder ni handukarna bara en gång?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
hushem skrev:
Varför det, tvätta handdukar efter en användning :D
Om man inte lägger dem i maskin direkt utan i någon form av "tvättbehållare" så har man till slut en blöt klump som är illaluktande, så vida man inte hänger upp dem för att torka innan.
Och så ska vi vara lite miljövänliga och vi i sydöstra Sverige är redan drabbade av vattenbrist sommartid.

Så svaret på din fråga blir, självklart inte utan saker tvättas när behov finns hos oss.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
tank77 skrev:
Torkar handdukar såklart:rolleyes:

Inte särskilt miljövänligt att tvätta handduken efter varenda gång man har duschat vilket brukar vara varje dag för dom flesta.:
Ja för en eldriven handdukstork är ju miljövänligheten personifierad:thumbup:
Varför inte bara hänga upp den och låta den lufttorka istället? Torkar den inte på ett dygn så har man nog problem med luftfuktigheten i huset.

T
Finndjävel skrev:
Ja för en eldriven handdukstork är ju miljövänligheten personifierad:thumbup:
Varför inte bara hänga upp den och låta den lufttorka istället? Torkar den inte på ett dygn så har man nog problem med luftfuktigheten i huset.
Nu finns det iofs handdukstorkar som går på varmvattnet samt utan någon energikälla alls:p

tank77 skrev:
Nu finns det iofs handdukstorkar som går på varmvattnet samt utan någon energikälla alls:p
En sån skulle jag också vilja ha!
Då borde man väl kunna värma upp hela huset, koka potatis och värma kaffet gratis också :rolleyes:

• Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
En sån skulle jag också vilja ha!
Då borde man väl kunna värma upp hela huset, koka potatis och värma kaffet gratis också :rolleyes:
Det låter onekligen bra med gratis energi, det verkar som att elbolagen har lurat oss att betala när varmvatten tydligen uppstår ur tomma intet:x

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T
Utan energikälla = en vanlig krok att hänga handduken på = handdukstork;)

A
Jag jobbar på hotell och jag vet inte vad det beror på men alla handdukstorkar som är monterade ovanför toaletter har vi problem med konstant medan de som sitter på annan vägg inte ger oss bekymmer. Ingen kan förklara varför det är så. Tycker själv det känns lite ofräscht med handdukarna vid toaletten så skulle satsa på annan placering om ni bestämmer er för det.

Gör som du vill, inte andras problem, du lär dock vara ganska ensam om att tex tvätta en handduk efter en dusch.

• Gilla
Fixartanten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.