31 766 läst ·
379 svar
32k läst
379 svar
Är du för eller emot tatueringar?
Nu skulle jag aldrig få för mig att bosätta mig i hufvudstaden, men om jag gjorde det så hoppas jag att jag inte hamnar i ditt barndomsområde. Jag har iofs inga tatueringar och kommer troligtvis aldrig skaffa några heller, men jag tycker att det låter helt vidrigt att man fortfarande dömer folk baserat på utseende och personliga preferenser.AndersMalmgren skrev:
Nej på den punkten håller jag med dig. Det var det här som jag reagerade mot. " Löjligaste jag läst här på länge, vuxna människor som helt utan skam dömer folk efter hur dom ser ut. " Med andra ord tycker du att de som inte gillar tatueringar är löjliga och skamlösa?P Psan skrev:
Tror poängen som menas är att dem som dömer folk på utseendet är löjliga . Inget specifikt tatueringar . Men du verkar missuppfattat detMarike skrev:
Mammor kan man aldrig göra nöjda, det är ett av livets osvikliga faktum. De är dock alltid stolta över en, men i hemlighet så klart. En ska inte tro att man är nåt.Fjojtmehmet skrev:
Jag är 90-talist, hög tjänst inom stort bolag (dock inget personalansvar)
Jag har tatueringar för 3 månadslöner på kroppen och tycker att tatueringar är bland det snyggaste som finns.
Dock tänker jag som de flesta andra här, de ska kunna döljas.
Min gräns går strax nedan t-shirtkragen samt vid handlederna. Då kan man dra på sig långärmad i de sammanhang där de bör döljas. Värt att poängtera är dock att jag varit tatuerad i 15 år och bara fått positiva kommentarer om mina, den enda som har varit negativ är den självklara; min mamma
Jag kan ha tolkat texten annorlunda än vad skribenten avsåg då jag saknar kännedom om vad som avsågs.K Krux skrev:
I min värld betyder den vad jag skrev. Hade skribenten klargjort att det inte var så hen menade hade det inte varit mer att orda om det.
Jag har själv aldrig lockats av tatueringar. Kanske är en generationsfråga? Jag är född tidigt 70-tal, och inte många i min bekantskapskrets har tatueringar. De som har det är i många fall aktiva inom hotell-, restaurang- eller nöjesbranschen.
Däremot har jag märkt att många jag arbetat med, både inom teknik-, projekt- och säljdrivna yrken, oftare har tatueringar nu än under 90-talet. Jag hoppas bara att de som tatuerar sig gör det på grund av ett genuint intresse för konsten, inte som en sorts modenyck eller ett utslag av en missriktad rebellisk ådra. Jag har förstått att det kan göra mer ont att ta bort tatueringar än att få dit dem.
Huruvida jag dömer folk efter om de har tatueringar eller inte vet jag faktiskt inte. Inte medvetet i alla fall. Jag dömer nog människor med synliga religiösa förtecken mer i så fall.
Däremot har jag märkt att många jag arbetat med, både inom teknik-, projekt- och säljdrivna yrken, oftare har tatueringar nu än under 90-talet. Jag hoppas bara att de som tatuerar sig gör det på grund av ett genuint intresse för konsten, inte som en sorts modenyck eller ett utslag av en missriktad rebellisk ådra. Jag har förstått att det kan göra mer ont att ta bort tatueringar än att få dit dem.
Huruvida jag dömer folk efter om de har tatueringar eller inte vet jag faktiskt inte. Inte medvetet i alla fall. Jag dömer nog människor med synliga religiösa förtecken mer i så fall.
Jag känner som så att jag börjar närma mig 50, tatuerar jag mig nu så lär jag ju inte ta bort dom om jag ångrar mig... då får jag stå mitt kast.
Men visst en 20åring som ångrar sig då kanske man får börja tänka på att ta bort
Men visst en 20åring som ångrar sig då kanske man får börja tänka på att ta bort
Äsch försök inte, när jag dyker upp i din by och ser ut som en 08 så är det precis vad du och dina grannar också gör......inget nytt under solen.B Bonzo2000 skrev:Nu skulle jag aldrig få för mig att bosätta mig i hufvudstaden, men om jag gjorde det så hoppas jag att jag inte hamnar i ditt barndomsområde. Jag har iofs inga tatueringar och kommer troligtvis aldrig skaffa några heller, men jag tycker att det låter helt vidrigt att man fortfarande dömer folk baserat på utseende och personliga preferenser.
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Det har inget med moral eller diskriminering att göra. Frågan är om tatueringar är snygga eller fula. Jag tycker det senare. En smaksak. Sedan jag alla bestämma själva om dom vill vara fula eller snygga.
