31 761 läst ·
379 svar
32k läst
379 svar
Är du för eller emot tatueringar?
Är väl egentligen oväsentligt, arbetsgivaren som kanske har flera anställda har ansvar för dessa, bedömer hen att det är negativt för företaget måste hen få agera som hen finner lämpligt.nino skrev:
Allt är ju relativt, det finns säkert arbetsplatser där tatueringar kunde vara till fördel.
Om jag skulle anställt skulle inte ett hjärta innehållande texten mamma eller nåt annat namn vara problem. Problemet är att det gått överstyr, finns de som ser ut som de doppats i trycksvärta.
Från mitt nuvarande perspektiv är piercingar ett större problem än tatueringar för/vid anställning, men då av hygienskäl…
Annars är jag inte förtjust i tatueringar i kombination m sårskador. Det är svårt att sy ihop snyggt
Annars är jag inte förtjust i tatueringar i kombination m sårskador. Det är svårt att sy ihop snyggt
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Ganska fantastiskt. Du tycker alltså på fullt allvar att jag är nedlåtande för att jag inte tycker man ska döma efter utseendet?Marike skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Man kan undra varför det är så "inne" med tatueringar. Min teori är att människor i västvärlden idag är så självfixerade. Det finns annat man kan lägga energi på än att dekorera sin egen kropp. Den får ändå sina "märken" med tiden. Var så säker. 
Utgångspunkten för mitt inlägg var stora tatueringar som syns. I synnerhet i ansiktet. Tatueringar som inte syns är förstås helt irrelevant.KristinaRT skrev:
Så generaliserande och kategoriska folk är… Tatuerade röker. Fula personer tatuerar sig. Tatuerade kan inte ha vilka jobb som helst.
Man behöver inte ha täckt kroppen för att vara tatuerad. Med tanke på hur många som har någon form av tatuering (och då inkluderar jag små solar, smileys, barnens namn, små blommor etc) vill jag påstå att det inte finns något samband mellan tatuering och rökning, ej heller mellan ”snygghet” och tatuering.
Och någon med åsikter får gärna förklara varför en kvinna med en 1x2 cm vattendroppe på skuldran inte skulle kunna ha vilket jobb hon vill.
På samma sätt som det är ett individuellt val att göra hål i öronen, färga/slinga håret, formklippa skägg är väl tatueringar var och ens eget val som man kan tycka att omgivningen borde respektera….
Har ni lika starka åsikter om folk som har hål i öronen?
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Jag är 90-talist, hög tjänst inom stort bolag (dock inget personalansvar)
Jag har tatueringar för 3 månadslöner på kroppen och tycker att tatueringar är bland det snyggaste som finns.
Dock tänker jag som de flesta andra här, de ska kunna döljas.
Min gräns går strax nedan t-shirtkragen samt vid handlederna. Då kan man dra på sig långärmad i de sammanhang där de bör döljas. Värt att poängtera är dock att jag varit tatuerad i 15 år och bara fått positiva kommentarer om mina, den enda som har varit negativ är den självklara; min mamma
Jag har tatueringar för 3 månadslöner på kroppen och tycker att tatueringar är bland det snyggaste som finns.
Dock tänker jag som de flesta andra här, de ska kunna döljas.
Min gräns går strax nedan t-shirtkragen samt vid handlederna. Då kan man dra på sig långärmad i de sammanhang där de bör döljas. Värt att poängtera är dock att jag varit tatuerad i 15 år och bara fått positiva kommentarer om mina, den enda som har varit negativ är den självklara; min mamma
Jag bryr mig väl inte nämnvärt men om jag inte hade börjat vid 15 års ålder så hade jag aldrig börjat. Tycker idag att det är finare och mer unikt att INTE ha tatueringar medans när jag började så var det tvärt om. Barn är inte mogna nog för att tatuera sig trots att man tror det vid den åldern. Idag ser man ut som ett fylle-klotterplank på vissa delar av kroppen
har på tok för många och tror jag gjorde min senaste tatuering 2014 tror jag och planerar inte att göra fler.
