Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om jag skulle välja mellan 2 likvärdiga personer skulle jag välja bort den som hade flera synliga tatueringar på tex händer, hals eller ansikte. Född 1979.
Om dom inte hade vart likvärdiga då? Säg att den tatuerade hade vart mer kvalificerad än den andre.
 
JLyck JLyck skrev:
Om dom inte hade vart likvärdiga då? Säg att den tatuerade hade vart mer kvalificerad än den andre.
Vet inte, svårt ett svara på. Magkänsla kanske avgör där.
 
  • Gilla
katho75 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om jag skulle välja mellan 2 likvärdiga personer skulle jag välja bort den som hade flera synliga tatueringar på tex händer, hals eller ansikte. Född 1979.
Håller med.
Också född -79.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Marike
nino nino skrev:
Men får man sparken om man tatuerar sig efter man blivit anställd? eller skriver ni in i anställningsavtalet att man inte får tatuera sig eller hur gör ni?

Ni som absolut inte skulle anställa någon med tatueringar är ni 40 50 60 70 80 talister?
Är väl egentligen oväsentligt, arbetsgivaren som kanske har flera anställda har ansvar för dessa, bedömer hen att det är negativt för företaget måste hen få agera som hen finner lämpligt.
Allt är ju relativt, det finns säkert arbetsplatser där tatueringar kunde vara till fördel.
Om jag skulle anställt skulle inte ett hjärta innehållande texten mamma eller nåt annat namn vara problem. Problemet är att det gått överstyr, finns de som ser ut som de doppats i trycksvärta.
 
  • Älska
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
Från mitt nuvarande perspektiv är piercingar ett större problem än tatueringar för/vid anställning, men då av hygienskäl…

Annars är jag inte förtjust i tatueringar i kombination m sårskador. Det är svårt att sy ihop snyggt ;)
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Håller med.
Också född -79.
Okej, men om man kommer till er intervju iklädd skjorta och byxor. Inga tatueringar syns. Ni har ingen dresscode. Man får jobbet. Första dagen på jobbet kommer man iklädd T-shirt och visar tatuerade armar. Bara att vända i dörren då?
 
JLyck JLyck skrev:
Okej, men om man kommer till er intervju iklädd skjorta och byxor. Inga tatueringar syns. Ni har ingen dresscode. Man får jobbet. Första dagen på jobbet kommer man iklädd T-shirt och visar tatuerade armar. Bara att vända i dörren då?
Ja precis, här får du en glass, tack och hej!
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 3 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Snacka inte skit om Magda! Hon är ju den bästa vi haft på år och dar tycker jag! :)
Men klädstilen i de kretsarna ska väl vara så, respektabelt och inte sticka ut för mycket. Det är väl kutym.
"Vanligt folk"-Maggan Andersson? Urk säger jag
 
  • Gilla
Händig i hemmet och 1 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Tycker du skriver nedlåtande om folk som inte har samma åsikt som du.
Var och en gör som den vill, det är deras ensak om de vill sabba sitt utseende på olika sätt. Jag har aldrig sett någon som pimpat sig till fördel. Min åsikt.
Ganska fantastiskt. Du tycker alltså på fullt allvar att jag är nedlåtande för att jag inte tycker man ska döma efter utseendet? :thinking:
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Man kan undra varför det är så "inne" med tatueringar. Min teori är att människor i västvärlden idag är så självfixerade. Det finns annat man kan lägga energi på än att dekorera sin egen kropp. Den får ändå sina "märken" med tiden. Var så säker. ;)
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Satsuki KristinaRT skrev:
Så generaliserande och kategoriska folk är… Tatuerade röker. Fula personer tatuerar sig. Tatuerade kan inte ha vilka jobb som helst.

Man behöver inte ha täckt kroppen för att vara tatuerad. Med tanke på hur många som har någon form av tatuering (och då inkluderar jag små solar, smileys, barnens namn, små blommor etc) vill jag påstå att det inte finns något samband mellan tatuering och rökning, ej heller mellan ”snygghet” och tatuering.

Och någon med åsikter får gärna förklara varför en kvinna med en 1x2 cm vattendroppe på skuldran inte skulle kunna ha vilket jobb hon vill.

På samma sätt som det är ett individuellt val att göra hål i öronen, färga/slinga håret, formklippa skägg är väl tatueringar var och ens eget val som man kan tycka att omgivningen borde respektera….
Har ni lika starka åsikter om folk som har hål i öronen?
Utgångspunkten för mitt inlägg var stora tatueringar som syns. I synnerhet i ansiktet. Tatueringar som inte syns är förstås helt irrelevant.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Jag är 90-talist, hög tjänst inom stort bolag (dock inget personalansvar)
Jag har tatueringar för 3 månadslöner på kroppen och tycker att tatueringar är bland det snyggaste som finns.
Dock tänker jag som de flesta andra här, de ska kunna döljas.
Min gräns går strax nedan t-shirtkragen samt vid handlederna. Då kan man dra på sig långärmad i de sammanhang där de bör döljas. Värt att poängtera är dock att jag varit tatuerad i 15 år och bara fått positiva kommentarer om mina, den enda som har varit negativ är den självklara; min mamma
 
  • Gilla
Fadai och 7 till
  • Laddar…
Nissens
Satsuki KristinaRT skrev:
Annars är jag inte förtjust i tatueringar i kombination m sårskador. Det är svårt att sy ihop snyggt ;)
Apropå det, läste någonstans att tatueringar försvårar att hitta hudcancer…
 
Krokben
Jag bryr mig väl inte nämnvärt men om jag inte hade börjat vid 15 års ålder så hade jag aldrig börjat. Tycker idag att det är finare och mer unikt att INTE ha tatueringar medans när jag började så var det tvärt om. Barn är inte mogna nog för att tatuera sig trots att man tror det vid den åldern. Idag ser man ut som ett fylle-klotterplank på vissa delar av kroppen :crysmile: har på tok för många och tror jag gjorde min senaste tatuering 2014 tror jag och planerar inte att göra fler.
 
  • Gilla
katho75 och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Dan1891 Dan1891 skrev:
Snacka inte skit om Magda! Hon är ju den bästa vi haft på år och dar tycker jag! :)
Det har ju inte varit så mycket å välja på heller så..
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.