FreQa FreQa skrev:
Jag har en tatuering men endast rökt ett bloss i hela mitt liv.
Är tatueringar lågklass? Tycker många i högre klass röker.
Se där, ett till ett förhållande ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Bara fult, ser ovårdat ut.
Klotter på en annars fin kropp. [bild]
Sitter den där texten bak på någon bil? :rofl:
 
Nissens Nissens skrev:
Jag har både personalansvar och affärsansvar. Båda är lika viktiga. Att anställa någon med tatueringar att representera företaget är dåligt både för personen och affärerna.

Enbart beroende på branschen. Det har inget med personliga värderingar att göra.
Vet inte varför, men jag kom att tänka på Anders Borg.. Han har säkert inga synliga tatueringar, men verkar vara en stjärna på att representera... ;)
 
  • Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
K
A AG A skrev:
Jag ogillar tatueringar starkt. Ser billigt ut för det mesta. Särskilt sådana som inte döljs av kläder.
Jag gråter lite innombords när jag ser en kvinna med tatueringar. Sorligt att förstöra något så vackert med massa fult klotter, eller teckningar/målningar.
Oftast är det ju personer som inte ser så bra ut från början som har tatueringar, så jag tänker tvärt om att det piggar upp lite. Annars håller jag med om personen som skojade om bumperstickers
 
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
Jag kan hålla med @Nissens - det passar sig inte i många sammanhang.

Funderar lite på om det är samma sak som att inte anställa mörkhyade, tjocka, kinser eller vad det nu är men jag bestämde mig för att det mer är att jämföra med att komma i shorts och t-tröja till ett möte där man har vit skjorta och snyggbrallorna. En person som inte accepterar klädkoden kan jag inte anställa som representant för mitt företag.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Stefan N Stefan N skrev:
Vilka mer sållar ni bort? Bodybuilders, piercade, färgat hår, långa naglar? Listan kan ju göras oändlig om man inte ska störa nån.
Det där var tramsigt.

Att ha synliga tatueringar är som att inte acceptera dresscoden som gäller. Av det du räknar upp så skulle jag möjligen ta ett samtal med någon som kom i värsta punkfrillan vid en representation. Det passar liksom inte i sammanhanget.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Löjligaste jag läst här på länge, vuxna människor som helt utan skam dömer folk efter hur dom ser ut.

Jag har lyckats bra på mitt jobb, går på kundmöten, kontorsanställd. Och hör och häpna, jag har synliga tatueringar! Skandal! :rofl:
 
  • Gilla
Putte G... och 6 till
  • Laddar…
Satsuki
Så generaliserande och kategoriska folk är… Tatuerade röker. Fula personer tatuerar sig. Tatuerade kan inte ha vilka jobb som helst.

Man behöver inte ha täckt kroppen för att vara tatuerad. Med tanke på hur många som har någon form av tatuering (och då inkluderar jag små solar, smileys, barnens namn, små blommor etc) vill jag påstå att det inte finns något samband mellan tatuering och rökning, ej heller mellan ”snygghet” och tatuering.

Och någon med åsikter får gärna förklara varför en kvinna med en 1x2 cm vattendroppe på skuldran inte skulle kunna ha vilket jobb hon vill.

På samma sätt som det är ett individuellt val att göra hål i öronen, färga/slinga håret, formklippa skägg är väl tatueringar var och ens eget val som man kan tycka att omgivningen borde respektera….
Har ni lika starka åsikter om folk som har hål i öronen?
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Kromo och 6 till
  • Laddar…
Du tolkar våra inlägg lite överdrivet. Det finns vissa samband men ingen generaliserar som jag tolkar det…
 
  • Gilla
Bowman och 3 till
  • Laddar…
Satsuki
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du tolkar våra inlägg lite överdrivet. Det finns vissa samband men ingen generaliserar som jag tolkar det…
Läs inläggen ovan mitt….. Vilket av mina påståenden har inte lagts fram på ett konstaterande sätt?

Jag tror problemet är att ”tatuerad” för vissa betyder att man har många/stora/synliga tatueringar. För andra betyder det att man någonstans på kroppen har något som är permanent. Vilket kan vara ens barns initialer eller födelsedatum…..
 
Satsuki KristinaRT skrev:
Så generaliserande och kategoriska folk är… Tatuerade röker. Fula personer tatuerar sig. Tatuerade kan inte ha vilka jobb som helst.

Man behöver inte ha täckt kroppen för att vara tatuerad. Med tanke på hur många som har någon form av tatuering (och då inkluderar jag små solar, smileys, barnens namn, små blommor etc) vill jag påstå att det inte finns något samband mellan tatuering och rökning, ej heller mellan ”snygghet” och tatuering.

Och någon med åsikter får gärna förklara varför en kvinna med en 1x2 cm vattendroppe på skuldran inte skulle kunna ha vilket jobb hon vill.

På samma sätt som det är ett individuellt val att göra hål i öronen, färga/slinga håret, formklippa skägg är väl tatueringar var och ens eget val som man kan tycka att omgivningen borde respektera….
Har ni lika starka åsikter om folk som har hål i öronen?
Ok jag kan hålla med att det finns "koder" för det mesta men det är människan som skapat dem och som har svårt för det ovanliga.
Egentligen, om man tänker efter, visst är det rätt dumt att ha koder för hur man ska se ut på tex möten. Det är väl egentligen människan bakom kläder, smink, och inövade tal som kanske besitter värsta kunskaperna men som är blyg att stå längst fram.
Sen kan man ju smälta in om man vill...
 
Marike
P Psan skrev:
Löjligaste jag läst här på länge, vuxna människor som helt utan skam dömer folk efter hur dom ser ut.

Jag har lyckats bra på mitt jobb, går på kundmöten, kontorsanställd. Och hör och häpna, jag har synliga tatueringar! Skandal! :rofl:
Tycker du skriver nedlåtande om folk som inte har samma åsikt som du.
Var och en gör som den vill, det är deras ensak om de vill sabba sitt utseende på olika sätt. Jag har aldrig sett någon som pimpat sig till fördel. Min åsikt.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Men får man sparken om man tatuerar sig efter man blivit anställd? eller skriver ni in i anställningsavtalet att man inte får tatuera sig eller hur gör ni?

Ni som absolut inte skulle anställa någon med tatueringar är ni 40 50 60 70 80 talister?
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
nino nino skrev:
Men får man sparken om man tatuerar sig efter man blivit anställd? eller skriver ni in i anställningsavtalet att man inte får tatuera sig eller hur gör ni?

Ni som absolut inte skulle anställa någon med tatueringar är ni 40 50 60 70 80 talister?
Om jag skulle välja mellan 2 likvärdiga personer skulle jag välja bort den som hade flera synliga tatueringar på tex händer, hals eller ansikte. Född 1979.
 
  • Gilla
  • Älska
katho75 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.