MathiasS MathiasS skrev:
Äsch försök inte, när jag dyker upp i din by och ser ut som en 08 så är det precis vad du och dina grannar också gör......inget nytt under solen.
Jag förstår kanske inte riktigt vad det är du skriver, men nu var det inte utseendet på stockholmare jag har problem med. Jag har faktiskt inget emot nollåttor generellt, det var bristen på acceptans i området där trådstartaren växte upp som jag hade invändningar emot.

Att jag aldrig skulle bosätta mig i Stockholm har mer att göra med att jag trivs bra där jag är och gillar att enkelt kunna komma utanför tättbebyggt område. Det ligger närmare till hands att jag flyttar ännu längre ut på landet, men jag gillar att ha cykelavstånd till jobbet så det har inte blivit av ännu.

(Min by heter för övrigt Örebro och även om det inte är en "storstad" så tror jag nog ändå att den klassas som stad.
 
  • Haha
Lärospånet
  • Laddar…
För eller emot? Vilken lustig frågeställning ... Det beror på motivet.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Du är för konceptet tatueringar alltså?
 
useless useless skrev:
Du är för konceptet tatueringar alltså?
Ja. Precis som jag är för konceptet frisyr.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Dåså. Då var väl frågeställningen ganska enkel?
 
useless useless skrev:
Dåså. Då var väl frågeställningen ganska enkel?
Nä, inte för min sommarmosiga hjärna.
 
Min strikt personliga uppfattning är att de flesta tatueringar ser för dj…a ut.
I mitt jobb har nästan ingen tatueringar.
Men jag har inget problem med att folk ser för dj…a ut. Oavsett om det är en tatuering eller 250kg övervikt.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
nikasp
Jag gillar inte Wahlbeck men den här är grymt rolig. Mest akademikerpolare, ingenjörer och IT-folk och kommer inte på någon som har en tatuering så jag är oldschool och tror att det är ”heroin nästa” om någon tatuerar sig :D

 
  • Gilla
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Jag förstår kanske inte riktigt vad det är du skriver, men nu var det inte utseendet på stockholmare jag har problem med. Jag har faktiskt inget emot nollåttor generellt, det var bristen på acceptans i området där trådstartaren växte upp som jag hade invändningar emot.

Att jag aldrig skulle bosätta mig i Stockholm har mer att göra med att jag trivs bra där jag är och gillar att enkelt kunna komma utanför tättbebyggt område. Det ligger närmare till hands att jag flyttar ännu längre ut på landet, men jag gillar att ha cykelavstånd till jobbet så det har inte blivit av ännu.

(Min by heter för övrigt Örebro och även om det inte är en "storstad" så tror jag nog ändå att den klassas som stad.
Jag menar bara att vi alla döms och dömer andra delvis efter utseende. Det är få förunnade att vara 100% transparenta i det avseendet.
 
  • Gilla
  • Älska
galento och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag menar bara att vi alla döms och dömer andra delvis efter utseende. Det är få förunnade att vara 100% transparenta i det avseendet.
Jodå, så är det nog. Jag är såklart inte helt fördomsfri heller.
 
Om jag slänger in denna bilden på mig och mina konsultpolare så visst har vi massor med fördommar då ;)

Grupp människor avnjuter skaldjursplatå på restaurang i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om jag slänger in denna bilden och mina konsultpolare så visst har vi massor med fördommar då ;)

[bild]
Ja, någon får säkert fördomar om att konsulter är överbetalda och smörjer kråset på skaldjursrestauranger dagarna i ända… :p
 
  • Haha
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Ja, någon får säkert fördomar om att konsulter är överbetalda och smörjer kråset på skaldjursrestauranger dagarna i ända… :p
Maggan myntade ju trots allt konsulterna kring Stureplan ;)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
"Vanligt folk"-Maggan Andersson? Urk säger jag
Ja, det vet vi att du säger :)
 
  • Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jodå fördomar har vi nog alla. I min ungdom fick jag följa med som teknisk support på en del säljmöten. Vi skulle sälja in en elektronisk modul till ett företag som då var störst eller möjligen näst störst i världen. Vi kom från en firma på top 10 listan. Affären var enormt stor. Ungefär som om du idag skulle bli ensam leverantör av skärmar till Apple IPhone.
Med på mötet var deras ”senior director of strategic sourcing ”, alltså inköpschef i världens största teknikföretag. Han såg ut som en karikatyr ur en Agatha Christie deckare, den äldre gentlemannen som halvsover i en fåtölj på ”the club”. Och jag undrade varför jag var där. Mötet skulle uppenbarligen inte handla om teknik.
Men så fick jag köra min presentation. Och jag blev helt chockad när direktören började ifrågasätta djupare detaljer i vår avancerad lösning. Hade kört samma presentation för rena teknikavdelningar på andra storföretag tidigare. Och aldrig fått så avancerade teknikfrågor, som den här ”försoffade gubben ställde på lite grumlig Oxford dialekt”.
 
  • Gilla
Lilllen och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.