K
Nissens Nissens skrev:
Jag pratar förstås om synliga tarueringar. Diskreta tatueringar som inte syns när man är påklädd har jag ingen uppfattning om, förutom hos många av mina kollegor då vi är i lättklädda miljöer lite nu och då.

Jag skulle själv aldrig anställa någon som skall representera som har synliga tatueringar. Det ger fel intryck helt enkelt.

Det är mååånga människor jag träffar ute bland kundrepresentanter, men också på diverse bransch event.

Kan nog säga att synliga tatueringar är helt obefintliga.

Det är förstås så av en anledning.

Tatueringar är ju något man skaffar helt av eget val, och då får man förstås acceptera att det skapar begränsningar för bäraren i vissa sammanhang eftersom alla inte tycker att de passar där.

Många tycker inte om det helt enkelt
Det tycker jag säger mer om dig än om en arbetssökande med tatueringar.
Jag har aldrig stött på en begränsning som du pratar om så det är inga problem för mig. Det finns massa saker jag inte tycker om hos folk men det är inget jag får Låta påverka mig i mitt jobb det är diskriminering. Så då säger det ju en del om dig och din bransch.

men som sagt för mig är det skit samma då jag inte har påverkats eller haft några begränsningar
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Var och en får väl göra vad den vill...

Men i ansiktet/hals/händer ser ju ut som skit.
Och resten av kroppen inte mycket bättre.


Men för det mesta skymtas ju bara en gråaktig figur eller bokstäver som "ingen" ser ordentligt.

Tatueringar är väl i princip bara för den tatuerade och ingen annan.

/ATW
 
C
imported_Benno imported_Benno skrev:
I Japan betraktas man som kriminell omnan är tatuerad.
Så var det här också för inte så många år sedan. Kåkfarare eller sjöfarare var de som höll på med sånt :rofl:
 
  • Gilla
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Så var det här också för inte så många år sedan. Kåkfarare eller sjöfarare var de som höll på med sånt :rofl:
Nu är det mer en klassfråga
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu är det mer en klassfråga
Faktiskt något åt det hållet. Rökare och tatueringar hänger ofta ihop, en slump, kanske?
 
  • Gilla
Anonymiserad 156538 och 5 till
  • Laddar…
Jag är varken för eller emot, jag tycker man gör precis som man själv vill.

Men jag skulle aldrig vilja ha tatueringar själv, tycker det ser rätt tråkigt ut faktsikt, eller fult
till och med.
Nu när i stort sett "alla" ska ha en tatuering för att visa sin personlighet, så blir ju vi som inte har en tatuering snart unika istället :)
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Jag kan tycka det är skitsnyggt med en fulltatuerad arm, helst utan massa färger möjligen några "stänk"
Men det ska sluta så att man kan dölja det med skjortan, hals ansiktet och händer tycker jag man kan låta bli...
Har bekanta med ansiktstatueringar och det är inget fel på dom.

Enda jag ångra ang tatueringar är att jag inte gjort någon
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Jag brukar tänka på scenen där jag omkommit i en svår olycka och min fru ska identifiera mitt oigenkännliga lik på bårhuset. Snyftande bekräftar hon att det är jag. Rättsläkaren frågar hur hon kan vara säker och hon svarar då att "han har ju inga tatueringar".:cry:
 
  • Haha
  • Gilla
Fadai och 12 till
  • Laddar…
K
nino nino skrev:
Jag kan tycka det är skitsnyggt med en fulltatuerad arm, helst utan massa färger möjligen några "stänk"
Men det ska sluta så att man kan dölja det med skjortan, hals ansiktet och händer tycker jag man kan låta bli...
Har bekanta med ansiktstatueringar och det är inget fel på dom.

Enda jag ångra ang tatueringar är att jag inte gjort någon
Det håller jag helt med dig om. Jag gillar inte heller tatueringar på hals händer och ansikte. Har hållit mig till armarna . Men som sagt det är vad jag tycker var och en får göra som dem tycker så länge dem blir nöjda
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Nissens
S salkin85 skrev:
Finns ju länder där det är olagligt att vara homosexuell också.
Tror du att man väljer att vara homosexuell? Eller att man föds med tatueringar? :crysmile:
 
Nissens
K Krux skrev:
Det tycker jag säger mer om dig än om en arbetssökande med tatueringar.
Jag har aldrig stött på en begränsning som du pratar om så det är inga problem för mig. Det finns massa saker jag inte tycker om hos folk men det är inget jag får Låta påverka mig i mitt jobb det är diskriminering. Så då säger det ju en del om dig och din bransch.

men som sagt för mig är det skit samma då jag inte har påverkats eller haft några begränsningar
Vad det säger om mig är att jag vet att en del människor inte gillar synliga tatueringar, och i min bransch funkar det inte med det.

Därför skulle jag inte anställa någon med synliga tatueringar om personen skall jobba med kunder eller representera företaget utåt.

Detta för att det kan påverka kundrelationer och försäljningssiffrorna.

Jag personligen har ingen åsikt om människor tatuerar sig eller ej, det är helt upp till var och en.
 
  • Gilla
Stoffe69 och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vad det säger om mig är att jag vet att en del människor inte gillar synliga tatueringar, och i min bransch funkar det inte med synliga tatueringar. Därför skulle jag inte anställa någon med synliga tatueringar om personen skall jobba med kunder eller representera företaget utåt.

Detta för att det kan påverka kundrelationer och försäljningssiffrorna.

Jag personligen har ingen åsikt om människor tatuerar sig eller ej, det är helt upp till var och en.
Får man fråga vad du jobbar med där det är så noga?
 
Nissens
nino nino skrev:
Får man fråga vad du jobbar med där det är så noga?
Vill inte uppge det av relevanta skäl. Men det är i sammanhang som syns i media.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Faktiskt något åt det hållet. Rökare och tatueringar hänger ofta ihop, en slump, kanske?
Nja, det vet jag inte om man kan säga sådär godtyckligt.
Jag röker som en borstbindare, men jag har aldrig ens funderat på att ha tatueringar.
 
K
Nissens Nissens skrev:
Vad det säger om mig är att jag vet att en del människor inte gillar synliga tatueringar, och i min bransch funkar det inte med det.

Därför skulle jag inte anställa någon med synliga tatueringar om personen skall jobba med kunder eller representera företaget utåt.

Detta för att det kan påverka kundrelationer och försäljningssiffrorna.

Jag personligen har ingen åsikt om människor tatuerar sig eller ej, det är helt upp till var och en.
Vi får verkligen hoppas att du inte har något personalansvar
 
  • Gilla
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.