31 759 läst ·
379 svar
32k läst
379 svar
Är du för eller emot tatueringar?
Det tycker jag säger mer om dig än om en arbetssökande med tatueringar.Nissens skrev:
Jag pratar förstås om synliga tarueringar. Diskreta tatueringar som inte syns när man är påklädd har jag ingen uppfattning om, förutom hos många av mina kollegor då vi är i lättklädda miljöer lite nu och då.
Jag skulle själv aldrig anställa någon som skall representera som har synliga tatueringar. Det ger fel intryck helt enkelt.
Det är mååånga människor jag träffar ute bland kundrepresentanter, men också på diverse bransch event.
Kan nog säga att synliga tatueringar är helt obefintliga.
Det är förstås så av en anledning.
Tatueringar är ju något man skaffar helt av eget val, och då får man förstås acceptera att det skapar begränsningar för bäraren i vissa sammanhang eftersom alla inte tycker att de passar där.
Många tycker inte om det helt enkelt
Jag har aldrig stött på en begränsning som du pratar om så det är inga problem för mig. Det finns massa saker jag inte tycker om hos folk men det är inget jag får Låta påverka mig i mitt jobb det är diskriminering. Så då säger det ju en del om dig och din bransch.
men som sagt för mig är det skit samma då jag inte har påverkats eller haft några begränsningar
Var och en får väl göra vad den vill...
Men i ansiktet/hals/händer ser ju ut som skit.
Och resten av kroppen inte mycket bättre.
Men för det mesta skymtas ju bara en gråaktig figur eller bokstäver som "ingen" ser ordentligt.
Tatueringar är väl i princip bara för den tatuerade och ingen annan.
/ATW
Men i ansiktet/hals/händer ser ju ut som skit.
Och resten av kroppen inte mycket bättre.
Men för det mesta skymtas ju bara en gråaktig figur eller bokstäver som "ingen" ser ordentligt.
Tatueringar är väl i princip bara för den tatuerade och ingen annan.
/ATW
Renoverare
· Stockholm
· 20 212 inlägg
Jag är varken för eller emot, jag tycker man gör precis som man själv vill.
Men jag skulle aldrig vilja ha tatueringar själv, tycker det ser rätt tråkigt ut faktsikt, eller fult
till och med.
Nu när i stort sett "alla" ska ha en tatuering för att visa sin personlighet, så blir ju vi som inte har en tatuering snart unika istället
Men jag skulle aldrig vilja ha tatueringar själv, tycker det ser rätt tråkigt ut faktsikt, eller fult
till och med.
Nu när i stort sett "alla" ska ha en tatuering för att visa sin personlighet, så blir ju vi som inte har en tatuering snart unika istället
Jag kan tycka det är skitsnyggt med en fulltatuerad arm, helst utan massa färger möjligen några "stänk"
Men det ska sluta så att man kan dölja det med skjortan, hals ansiktet och händer tycker jag man kan låta bli...
Har bekanta med ansiktstatueringar och det är inget fel på dom.
Enda jag ångra ang tatueringar är att jag inte gjort någon
Men det ska sluta så att man kan dölja det med skjortan, hals ansiktet och händer tycker jag man kan låta bli...
Har bekanta med ansiktstatueringar och det är inget fel på dom.
Enda jag ångra ang tatueringar är att jag inte gjort någon
Jag brukar tänka på scenen där jag omkommit i en svår olycka och min fru ska identifiera mitt oigenkännliga lik på bårhuset. Snyftande bekräftar hon att det är jag. Rättsläkaren frågar hur hon kan vara säker och hon svarar då att "han har ju inga tatueringar".
Det håller jag helt med dig om. Jag gillar inte heller tatueringar på hals händer och ansikte. Har hållit mig till armarna . Men som sagt det är vad jag tycker var och en får göra som dem tycker så länge dem blir nöjdanino skrev:
Jag kan tycka det är skitsnyggt med en fulltatuerad arm, helst utan massa färger möjligen några "stänk"
Men det ska sluta så att man kan dölja det med skjortan, hals ansiktet och händer tycker jag man kan låta bli...
Har bekanta med ansiktstatueringar och det är inget fel på dom.
Enda jag ångra ang tatueringar är att jag inte gjort någon
Vad det säger om mig är att jag vet att en del människor inte gillar synliga tatueringar, och i min bransch funkar det inte med det.K Krux skrev:Det tycker jag säger mer om dig än om en arbetssökande med tatueringar.
Jag har aldrig stött på en begränsning som du pratar om så det är inga problem för mig. Det finns massa saker jag inte tycker om hos folk men det är inget jag får Låta påverka mig i mitt jobb det är diskriminering. Så då säger det ju en del om dig och din bransch.
men som sagt för mig är det skit samma då jag inte har påverkats eller haft några begränsningar
Därför skulle jag inte anställa någon med synliga tatueringar om personen skall jobba med kunder eller representera företaget utåt.
Detta för att det kan påverka kundrelationer och försäljningssiffrorna.
Jag personligen har ingen åsikt om människor tatuerar sig eller ej, det är helt upp till var och en.
Får man fråga vad du jobbar med där det är så noga?Nissens skrev:
Vad det säger om mig är att jag vet att en del människor inte gillar synliga tatueringar, och i min bransch funkar det inte med synliga tatueringar. Därför skulle jag inte anställa någon med synliga tatueringar om personen skall jobba med kunder eller representera företaget utåt.
Detta för att det kan påverka kundrelationer och försäljningssiffrorna.
Jag personligen har ingen åsikt om människor tatuerar sig eller ej, det är helt upp till var och en.
Vi får verkligen hoppas att du inte har något personalansvarNissens skrev:
Vad det säger om mig är att jag vet att en del människor inte gillar synliga tatueringar, och i min bransch funkar det inte med det.
Därför skulle jag inte anställa någon med synliga tatueringar om personen skall jobba med kunder eller representera företaget utåt.
Detta för att det kan påverka kundrelationer och försäljningssiffrorna.
Jag personligen har ingen åsikt om människor tatuerar sig eller ej, det är helt upp till var och en.
