Jag skulle vilja ha en sanity check på om detta är rimliga materialpriser. Jag har egentligen ingen anledning att tro annat och elfirman gör ett bra jobb, men jag vill gärna ha en check så att jag slipper följa upp framöver utan kan känna att jag kan lita på att allt är ok.

• Fakturalista med elmaterial, mängd, enhet, enhetspris och totalsumma.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ornet och 1 till
  • Laddar…
Kolla tex på elbutik.se, schysst påslag brukar vara mellan 10-20% beroende på firma.

• Gilla
F_man och 1 till
  • Laddar…
Har inte kollat mina priser, men ser inte ut som att de blåser dig

• Gilla
RiMaX och 4 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kolla tex på elbutik.se
Tack för tipset. Nu har jag inte tillräcklig koll för att kunna avgöra vad som är likvärdiga prylar så jag hoppades att någon som har detta mer eller mindre i huvudet kunde ge ett snabbt omdöme, som inte kräver en massa letande.

H Henkan- skrev:
Tack för tipset. Nu har jag inte tillräcklig koll för att kunna avgöra vad som är likvärdiga prylar så jag hoppades att någon som har detta mer eller mindre i huvudet kunde get ett snabbt omdöme, som inte kräver en massa letande.
Klippa och klistra, det måste alla andra göra också. Ingen har alla priser i huvudet ;)

• Gilla
lghmarkus och 4 till
  • Laddar…
Klippa och klistra, det måste alla andra göra också. Ingen har alla priser i huvudet ;)
@Uffe A har gett ett utmärkt svar ovan, som jag tackar för. Det var något i den stilen jag letade efter, dvs ett generellt omdöme att det ser ok ut.

• Gilla
Sven T
  • Laddar…
Kolla tex på elbutik.se, schysst påslag brukar vara mellan 10-20% beroende på firma.
Det säger ingenting om vad elfirman fått betala för sitt inköpta material.

• Gilla
  • Haha
B T Eriksson och 4 till
  • Laddar…
K kimpano skrev:
Frågan var en check om det är rimligt inte jämföra i detalj,

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Verkar vara en gigantisk installation, du har betalat för 2,1km FQ/FK.

Johanox1 Johanox1 skrev:
Verkar vara en gigantisk installation, du har betalat för 2,1km FQ/FK.
Helt ny el i en villa på 280 kvm boyta. Är det orimligt mycket? Jag har ingen uppfattning.

Källaren är inte påbörjad…

H Henkan- skrev:
Helt ny el i en villa på 280 kvm boyta. Är det orimligt mycket? Jag har ingen uppfattning.

Källaren är inte påbörjad…
Jag bara reagerade på att du får betala för hela paket för en så vanlig grej som FQ. Men i ett såhär stort jobb hade jag inte brytt mig. Förmodligen pengar på marginalen .

• Gilla
RiMaX och 4 till
  • Laddar…
K kimpano skrev:
Hur mycket elfirman får betala är helt irrelevant. Bara för att en företagare är extremt duktig på att förhandla om sina inköpspriser, behöver han inte sälja det jättebilligt. Rimligt är väl att han ligger strax över detaljhandelspriser.

• Gilla
SonnyListon och 8 till
  • Laddar…
FQ 1,5 för 6,16kr/m är riktigt dyrt.

• Gilla
B T Eriksson
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Absolut inte dyrt, den kostar i inköp 4kr ex moms. Sen 20% påslag på materialet och du hamnar på 6kr.

• Gilla
RiMaX och 2 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Dubbelt mot om man skulle köpa det själv. Ungefär det man får förvänta sig när elektrikern lägger på sina "20 %"

• Gilla
Admu och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.