Hej
Har två lösningar som jag undrar om det är såhär man brukar göra.
Bild 1: Såhär har de gjort avslutet vid skorstenen, är det rätt? Nockpannan ligger över plåten. Logiskt sett borde nockpannan ligga under plåten på skorstenen? Nu är det ingen ventilerad nock så det lilla vattnet som kommer in där är kanske ingen fara. Men är det såhär man gör? Vid avslutningen av nockpannorna mot vindskivorna till så har de lagt pannorna under och sedan plåten över.
Bild 2 och 3: Här är avslutet vid takkupan där den går in mot taket. Här hade de lagt en tjock väv eller vad det är. Borde det inte vara plåt hela vägen in under pannan? Det är dock lite knölig vinkel här så svårt att få till en plåt riktigt bra.
Har två lösningar som jag undrar om det är såhär man brukar göra.
Bild 1: Såhär har de gjort avslutet vid skorstenen, är det rätt? Nockpannan ligger över plåten. Logiskt sett borde nockpannan ligga under plåten på skorstenen? Nu är det ingen ventilerad nock så det lilla vattnet som kommer in där är kanske ingen fara. Men är det såhär man gör? Vid avslutningen av nockpannorna mot vindskivorna till så har de lagt pannorna under och sedan plåten över.
Bild 2 och 3: Här är avslutet vid takkupan där den går in mot taket. Här hade de lagt en tjock väv eller vad det är. Borde det inte vara plåt hela vägen in under pannan? Det är dock lite knölig vinkel här så svårt att få till en plåt riktigt bra.
Ser ju rätt ut, men vettefan om det är snyggt gjort. Jag hade inte accepterat, men jag är ju petigast i byn också haha!
Hade det synts från marken hade jag aldrig godkänt det. Det här är på baksidan och där det är helt omöjligt att se från marken. Man måste klättra upp på taket för att se det och det gör att jag kan leva med det.kapten_krok skrev:
Ändå slarvigt kan jag tycka, du kan väl alltid säga till? Du är ju kund och betalar en stor summa pengar..F FRS05 skrev:
Klicka här för att svara