useless useless skrev:
Använd elsäkerhetsverkets tjänst "Anmäl brister i en elanläggning"
Tack!!!
 

Bästa svaret

tommib
Det trista är väl att anläggningen kan beläggas med nyttjandeförbud och således stängas av. Det är ett extremt exempel men kan teoretiskt inträffa.

Jag tycker dock inte att du ska låta det eller hyresvärden skrämma dig. Det är så uppenbart fel att vem som helst som besiktigar det kommer skrika högt.

Ett tips kan vara att vända sig till hyresgästföreningen och processa via dem om du är medlem. Annars var elbesiktningen en bra idé. Jag gissar att en hyresvärd som tycker att det där är en godkänd lösning har annat på samvetet också.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Det trista är väl att anläggningen kan beläggas med nyttjandeförbud och således stängas av. Det är ett extremt exempel men kan teoretiskt inträffa.

Jag tycker dock inte att du ska låta det eller hyresvärden skrämma dig. Det är så uppenbart fel att vem som helst som besiktigar det kommer skrika högt.

Ett tips kan vara att vända sig till hyresgästföreningen och processa via dem om du är medlem. Annars var elbesiktningen en bra idé. Jag gissar att en hyresvärd som tycker att det där är en godkänd lösning har annat på samvetet också.
Då känns en elbesiktning som rätt beslut att börja med. Som ni säger, vem vet om det finns fler fel.

Jag vände mig till Hgf där första steget är att skicka in en ny anmälan men med deras anmälningsblankett. Det brukar få hyresvärden att hajja till.

Jag kommer också anmäla bristen till elsäkerhetsverket.

Tack för all hjälp! :D
 
Undrar vad den 4:e FKn har för funktion i denna ”fantastiska” dragning/koppling???
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Hur gick det, har det hänt nåt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.