Hej

Har detta på min fasad när det varit kallt som nu. Antar att det beror på tilläggsisoleringen som gjordes tidigare.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Linjerna man ser antar jag är regel, och fälten med frost är där det finns isolering. Det är 45x45 reglar och en gullfiber 45mm på fasaden, samt någon vindpapp och panel. Innanför är det 150mm trä-stockar, ingen övrig isolering. Vi har också ett himla kalldrag inne.. :(

Vad beror det på? Köldbryggan förstår jag, och antar att 45mm isolering inte är tillräcklig? Eller?

Vi ska göra om fasaden framöver och antar att man kan få det bättre..
 
OXYD
För lite isolering.
Det fenomenet ser man ofta i USA ☺
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.