21 557 läst ·
35 svar
22k läst
35 svar
Är detta ett okej arbete av en plattsättare?
När jag gick besiktningsmanakursen så lärde vi oss att helheten går alltid före detaljer. En kantskadat kakelplatta på en 6m2 vägg kanske inte är så farligt. Är det däremot en och varannan platta som skapar en helhetsbild av en massa skadade plattor är inte OK.B B57 skrev:
Nu lade du ut bara en massa närbilder på dem områden där det blivit fel. Men man ser inte helheten. Viktigt också hur stort utrymme är i förhållande till antalet defekter.
Men jag håller med, det ser förjävligt ut iaf på dem närbilder.
Där kom den! Proxykränkt skribent. Här kommer fortsättningen.HogeN skrev:
"Är du så djävla snål kan du bygga ditt djävla badrum själv och tro inte att du får någon djävla hjälp när vattnet sprutar och förstör hela ditt djävla hus. Hoppas djävligt mycket att du glömt betala den djävla hemförsäkringen. Rätt åd dig din djävla snåljåp. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😅"
Det visar sig här, gång på gång att dyra hantverkare inte är en garanti för ett bra jobb. Ändå kommer alltid inlägg likt HogeN. Trots att han inte har en susning om vilken timlön klåparen hade.
Nej. Jag hade aldrig godkänt det. Självklart ska man säga till om man inte är nöjd. Hade det varit hemma hos mig hade plattsättaren fått göra om det.B B57 skrev:
Det är inte ok. Jag gör det bättre fast jag inte gjort mer än mina egna badrum. Solklar reklamation.
Klicka här för att svara