H Husägaren87 skrev:
Det är samma modell som jag och mina kollegor själv har monterat hundratals av. Problemet är som det nämns i handlingen från Vedum, det är förberett för en armatur men inte för håltagning i spegeln. Därför la vi detta på bygg för att själv slippa ta hål, och eventuellt förstöra, spegeln.
Vi, elektrikerna, hade en höjd där vi skulle komma ut i väggen och sen blev det helt enkelt denna lösningen, annars hade man fått lägga all kabel och dosan ovanför spegeln men det hade inte blivit snyggt.

Får man fråga i vilken stad du befinner dig? Hade varit kul att se om samma sak sker på fler ställen i landet :)
Stockholm! :cool:

Tekniker Tekniker skrev:
Stockholm! :cool:
Okej, det är 60 mil från mig, men "kul" att se att det är ett nationellt problem :crysmile:

H Husägaren87 skrev:
Okej, det är 60 mil från mig, men "kul" att se att det är ett nationellt problem :crysmile:
Som sagt, detta borde ju vara förberett. ‍♂️

@
Tekniker Tekniker skrev:
Rev bort badrumsspegeln (Vedum) för att kika var elen kommer ut. Tänkte byta till en större modell från Ballingslöv.

Såg då detta, känns spontant inte ok? Borde man inte ha någon typ av genomföring när man tar upp hål i metall? Skulle det skära igenom så kan den teoretiskt bli strömförande?

Det rör sig alltså om nyproduktion.

Vänligen,

[bild][bild]
Lite svårt att se på bilden. Men det sitter väl en förstärkning där - som har"av rundade" känner. Det är nog inte tänkt att någon genomföring ska användas. Det "enda" felet är att ett för lite material tagits bort från skåpet då förstärkningen (i vilken kabeln ska dras) har tagits bort..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.