Det är en traditionell handmanövrerad länspump. Normalt förekommande på de flesta fritidsbåtar men kan användas till lite av varje.
En slang på inloppssidan som du stoppar ner i vattnet som skall sugas bort och en slang på utloppssidan som du låter gå till lämpligt ställe där du vill att vattnet skall hamna.
Du behöver ett handtag som normalt bara är en rörbit/metallstång som du sätter i hållet mitt på pumpen. Sen pumpar du genom att pumpa med handtaget upp och ner (som den är monterad blir det kanske ut och in), dvs låter gummimembranet arbeta och ömsom fylla pumpen och ömsom tömma pumpen.
Det är så enkelt att det nästan är svårt att beskriva
En slang på inloppssidan som du stoppar ner i vattnet som skall sugas bort och en slang på utloppssidan som du låter gå till lämpligt ställe där du vill att vattnet skall hamna.
Du behöver ett handtag som normalt bara är en rörbit/metallstång som du sätter i hållet mitt på pumpen. Sen pumpar du genom att pumpa med handtaget upp och ner (som den är monterad blir det kanske ut och in), dvs låter gummimembranet arbeta och ömsom fylla pumpen och ömsom tömma pumpen.
Det är så enkelt att det nästan är svårt att beskriva
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
En liknande handpump, Gusher Urchin
anges ha en kapacitet på 42 l/min.
Så på 17 timmar är jobbet gjort.
Fin motion! Men sedan är nog pumpen (och du själv) utsliten.
För samma pris får du en dränkbar elektrisk pump som tar 230 l/min på Jula.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
anges ha en kapacitet på 42 l/min.
Så på 17 timmar är jobbet gjort.
Fin motion! Men sedan är nog pumpen (och du själv) utsliten.
För samma pris får du en dränkbar elektrisk pump som tar 230 l/min på Jula.
Klicka här för att svara