Tyresö skrev:
Självklart reagerade jag i efterhand att det var ett Avinr. istället för ett fakturanr. Men den reaktionen kom först i efterhand - det är ju så den företagaren tjänar sina pengar......människors misstag och ouppmärksamhet.

Kan man verkligen gå och lägga sej på kvällen och känna att man gjort ett bra dagshantverk, när man driver sitt företag på det viset?
Möjligtvis om man har en släng av psykopat i sitt beteende - vi andra som har samvete får fortsätta att gneta och göra rätt för oss på ett ärligt vis.
precis, det är personer med lässvårigheter han lever på, det verkar som att det endast är 08-or som går på tricket.....Tyresö, kungen med flera

Rrrrr skrev:
Ni har ju killens personnr. Finns väl mycket rolig "bus" man kan hitta på då för att ge igen? :rolleyes:
Ja precis, jag hörde om en som fick en prenumeraton, utan att ha beställt..............
en annan stackare fick betala TV-licens, utan att han hade någon TV..:S

Tyresö
saturnus skrev:
precis, det är personer med lässvårigheter han lever på, det verkar som att det endast är 08-or som går på tricket.....Tyresö, kungen med flera
Hahaha, du är faktiskt riktig rolig.....

saturnus skrev:
ren skånska ska det va, sådana snubbar ska man smeka på ryggen med ett järnrör, eller kanske med ringvälten.......:@
När du skriver på det viset så ser jag framför mig skåningen som rammlat i brunnen i reklamen :D

Glufsglufs skrev:
När du skriver på det viset så ser jag framför mig skåningen som rammlat i brunnen i reklamen :D
Jo det händer, vi behöver inte ha något skyddsnät, runt brunnarna i Skåne

Kan säga att vi på vårt företag nästan höll på att betala fakturan till honom, ändå är vi tre personer som attesterar varje faktura, då vill köpt in en sådan tjänst så trodde vi att fakturan kom från dom vi köpt tjänsten ifrån.

Själv trippelkollar jag varje faktura jag skickar till mina kunder så att fakturan blivit rätt ställd enligt avtal med kund.

P
Men det står ju tydligt längst ner att det inte är en faktura

"Observera att detta är ett erbjudande och betalningsplikt föreligger ej önskar ni ej utnyftja detta erbjudander behöver ni ej betala denna avi"

Tyvärr inte detta olagligt.....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.