Hej gott folk. Ännu en "Är denna vägg bärande"-tråd.
Jag har en vägg som går mitt i huset, markerad med rött i bilderna. Trots att den går genom huset så tror jag inte att den är bärande, baserat på vad jag sett i vinden.
Reglarna är 4x4 cm breda.
Vad tror ni?
Jag har en vägg som går mitt i huset, markerad med rött i bilderna. Trots att den går genom huset så tror jag inte att den är bärande, baserat på vad jag sett i vinden.
Reglarna är 4x4 cm breda.
Vad tror ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Reglarna försvann för ett par timmar sedan och hittills har inget rasat samman.
Har även gått lite på vinden.
Kan man pusta ut eller finns risken att problem med bärighet kommer senare?
Noterade för övrigt denna 'varning' (skrivet på regeln) när jag tog bort lite till gips i samband med att reglarna försvann. Men det kan väl inte ha att göra med bärigheten?
Har även gått lite på vinden.
Kan man pusta ut eller finns risken att problem med bärighet kommer senare?
Noterade för övrigt denna 'varning' (skrivet på regeln) när jag tog bort lite till gips i samband med att reglarna försvann. Men det kan väl inte ha att göra med bärigheten?
Dom bär inte yttertaket. Huruvida dom har en bärande funktion eller ej för övriga huset låter jag vara osagt.
Om man inte är väldigt säker på sin sak ska man i det längsta undvika att riva invändiga väggar. Väggarna kan fylla andra funktioner än att hantera laster uppifrån vilket kanske är den enklaste att själv bedöma.
Om man inte är väldigt säker på sin sak ska man i det längsta undvika att riva invändiga väggar. Väggarna kan fylla andra funktioner än att hantera laster uppifrån vilket kanske är den enklaste att själv bedöma.
Tack för svar!L Liljeros skrev:Dom bär inte yttertaket. Huruvida dom har en bärande funktion eller ej för övriga huset låter jag vara osagt.
Där har gått lite el i väggarna men inget konstigt. Vad skulle det kunna vara för andra viktiga funktioner som väggen skulle kunna ha?
Kanske jag som nojjar pga 'varningen' 😅..
Klicka här för att svara