39 844 läst ·
485 svar
40k läst
485 svar
Är det värt att dra in fiber?
Okej men det är ju ingen i tråden som har hävdat att mobilt bredband skulle vara ett bra alternativ för just dig. Isf kan vi konkludera tråden med att mobilt bredband fungerar precis lika bra som fiber för de allra flesta men inte för precis alla om man har ovanliga / speciella behov (vilken ingen I tråden har påstått). Det finns liksom inget mer att diskutera isf.Alfredo skrev:
Men vissa i tråden hävdar ju att mobilt bredband inte duger till någonting för någon alls och att fiber är det enda som duger för alla.
För mig är det tvärtom. I princip uteslutande Linux. Windows startas undantagsvis i en VM.Hannuse skrev:
Men synkar du verkligen alla konfigurationsfiler? Alla loggfiler? Alltså alla filer?
Men vi kanske ska släppa detta sidospår som börjar bli rätt OT.
Ja, vi kan släppa det.Alfredo skrev:
Men som svar på din fråga så synkar jag alla filer som jag jobbar med, och det är inte inte konfigurationsfiler, loggfiler eller installerade programmappar, dom har jag inget behov av.
Inte du specifikt kanske, tolkade det väl som att du fortsatte på den diskussionen som större delen av tråden har handlat om. Ber om ursäkt om jag läste in något i det du skrev som du inte skrev. Vi har väl diskuterat olika saker helt enkelt 😊Alfredo skrev:
https://github.com/abraunegg/onedriveAlfredo skrev:
Ja, vi har olika kravbilder.Alfredo skrev:
Jag känner att behovet att uppkopplingen alltid ska fungera är det viktigaste, därför litar jag inte på endast en fiberanslutning, inte två heller om dom går i samma kanalisation.
På grund av det har jag även mobilt bredband med en automatisk failover om fibern går ner.
Man kanske skulle kika på Starlink som en SUB3 lösning också?
Skulle vara intressant.