Låter lite knasigt tycker jag om man sätter upp en lampa vid en värmepump och sedan det kanske blir fel på värmpumpen så man måste stänga av strömmen på säkerhetsbrytaren och felsöka/reparera då utan lampan lyser. I så fall koppla från säkerhetsbrytarens matning till lampan. Har gruppen till värmepumpen 2,5 mm² ledningsarea måste ledningen till lampan också ha det.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Och om man inte har en lampa där så får man ju ändå ta fram fick/pannlampan, så vad är problemet.J Josth skrev:
Men lampan är väl bara kopplad paralellt med pumpen, och delar säkring?
Det finns väl ingen regel att en LLVP skall ha en egensäkringsgrupp i elcentralen?
Vad är syftet med lampan förresten, vad lyser den på? Jag ser ingen lampa på bilderna.
Klicka här för att svara

