ibland när man läser på elfirmor med jour på deras hemsida brukar de tipsa om det enklaste kolla huvud säkringen. för att folk ska slippa ringa ut någon på jourtid och för att den som har jouren ska slippa åka mitt i natten och byta en huvudsäkring eller återställa en jfb.

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
ibland när man läser på elfirmor med jour på deras hemsida brukar de tipsa om det enklaste kolla huvud säkringen. för att folk ska slippa ringa ut någon på jourtid och för att den som har jouren ska slippa åka mitt i natten och byta en huvudsäkring eller återställa en jfb.
Jag hade en kund för några år sen som ringde mig kring jultid och som hade problem med jordfelsbrytaren. Jag var beredd att åka dit, men vi gick igenom lite enkel felsökning på telefon först och jag frågade om dom hade en motorvärmarsladd eller dyl. som låg i snön och mycket riktigt så hade dom det. När han ryckte ("röck") ur den så gick jordfelsbrytaren att återställa.

Så den situationen blev en Win-Win - jag slapp åka dit och kunden slapp betala en saftig räkning. :)

//Patrik

• Gilla
guggen och 6 till
  • Laddar…
daddydj daddydj skrev:
. Jag ska de om jag kan hitta firmans namn.
I Sthlm finns hur många som helst.

Fairlane
Patrik_Hed Patrik_Hed skrev:
Så den situationen blev en Win-Win - jag slapp åka dit och kunden slapp betala en saftig räkning
Plus en nöjd kund för framtiden, alternativt att hen rekommenderar ert företag till vänner och grannar.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Finns inget bättre än att överraska folk när dom ringt ut en på en kväll eller helg.

senast var för någon vecka sedan, en kund ringde mig desperat 16:30 en fredag och det var student. Jfb gick inte att återställa!

jag körde dit, drog ut säkringarna till varmvattenberedaren och slog upp jfb igen.

jag sa att dom får ringa en rörläggare nästkommande måndag men att dom ändå kan fortsätta festen och att jag bjuder på mitt besök!

bättre reklam finns inte, dom är nöjda, berättar för folk dom känner och det kostar lika mycket som 2 ord i en lokaltidning! Dessutom är mitt karmakonto på +

• Gilla
  • Älska
guggen och 9 till
  • Laddar…
S Stev87 skrev:
Finns inget bättre än att överraska folk när dom ringt ut en på en kväll eller helg.

senast var för någon vecka sedan, en kund ringde mig desperat 16:30 en fredag och det var student. Jfb gick inte att återställa!

jag körde dit, drog ut säkringarna till varmvattenberedaren och slog upp jfb igen.

jag sa att dom får ringa en rörläggare nästkommande måndag men att dom ändå kan fortsätta festen och att jag bjuder på mitt besök!

bättre reklam finns inte, dom är nöjda, berättar för folk dom känner och det kostar lika mycket som 2 ord i en lokaltidning! Dessutom är mitt karmakonto på +
Hantverkare som gör så ska faen ha beröm :-)
Fattar att det inte går att jobba gratis, men det trycks nya pengar nästa vecka medans andras glädje kan vara obetalbar, bra gjort :-)

• Gilla
LaT
  • Laddar…
S Stev87 skrev:

Bra gjort! Sen är frågan om kunden vet vad de slapp betala. Bad du kunden testa att skruva ur säkringarna till vvbn innan du åkte dit?

S sunqan skrev:
Bra gjort! Sen är frågan om kunden vet vad de slapp betala. Bad du kunden testa att skruva ur säkringarna till vvbn innan du åkte dit?
dom var väldigt uppe i varv när dom ringde (förklarligt) och jag hade nästan precis kommit hem, gjorde bedömningen att det var lättast att åka dit.

väl där berättade dom att de skruvat ut en säkring för vvb men att det inte hjälpte (3-fas)

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
I ibsa44 skrev:
I garaget de har hittat att det har läkt vaten i ledningen och proppsäkring gick ,det kom en man hittade felet och tog säkringen utt och gick ,efter 2 månader fick räkningen 3244 kronor.
Allt beror ju på vilken dag och tid på dygnet , det framgår ej.
Allt inkluderat tycker jag det verkar rimligt med framkörning administration osv..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.