14 704 läst ·
53 svar
15k läst
53 svar
Är det rimligt att betala 3250 kronor för en timmes jobb jourelektriker
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Vi tar 5000 ex moms i startavgift för takarbeten då ingår det 2 man x 1 timme och service.
Sedan 1800 kr/h
Gäller alla tider på dygnet utom kontorstid
Så där kom du billigt undan med 3250 kr
Skall tilläggas att det alltid kommuniceras med kund innan i form av sms eller mail och att vi får ett godkännande från kund
Sedan 1800 kr/h
Gäller alla tider på dygnet utom kontorstid
Så där kom du billigt undan med 3250 kr
Skall tilläggas att det alltid kommuniceras med kund innan i form av sms eller mail och att vi får ett godkännande från kund
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 535 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 535 inlägg
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Man skall nog alltid fråga vad det kostar att få ut någon. Sedan kan man själv bestämma om man är villig att betala eller vänta till första lediga vardag.
1. Priset, med tanke på att det var jour en lördag, är nog egentligen inget att diskutera, det kostar minst detta normalt sett att få ut hantverkare utanför normal arbetstid. Om det är OK att det är så är en helt annan diskussion (i en annan tråd).
2. Att en kund är förvånad och/eller irriterad över priset är alltid ett misslyckande från företagets sida. Man ska har rutiner osv som säkrar att kunden inte ska behöva bli förvånad sen.
3. Om de nu väl var ute på en felsökning så tycker jag nog att de borde försöka ge lite valuta för pengarna, nu är jag inte alls säker på vad som var fel och riktigt hur de löste det, men i vilket fall så anser jag att man nog kan lägga lite tid på att fixa något lite mer permanent istället för bara någon quick fix som bara klarar sig en dag eller två- Men som sagt, jag har ju inte tillräckligt med information för att veta hur det gick till här.
2. Att en kund är förvånad och/eller irriterad över priset är alltid ett misslyckande från företagets sida. Man ska har rutiner osv som säkrar att kunden inte ska behöva bli förvånad sen.
3. Om de nu väl var ute på en felsökning så tycker jag nog att de borde försöka ge lite valuta för pengarna, nu är jag inte alls säker på vad som var fel och riktigt hur de löste det, men i vilket fall så anser jag att man nog kan lägga lite tid på att fixa något lite mer permanent istället för bara någon quick fix som bara klarar sig en dag eller två- Men som sagt, jag har ju inte tillräckligt med information för att veta hur det gick till här.