1 262 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Är det OK att använda kartonggips i badrum igen?
Hejsan,
Vad jag förstår är det helt ok att använda kartonggips i badrum enligt de nya GVK reglerna om man använder foliebaserat tätskikt. Men enligt BRK är det endast ok i zon 2 om jag förstår det rätt. Varför kan dom inte enas om en standard?
Om jag bygger hela mitt badrum med vanligt kartonggips kan ev försäkringsbolag eller besikningsmän vid försäljning klaga på det? Det är ju enligt GVK standard. Eller hur?
//Jonas
Vad jag förstår är det helt ok att använda kartonggips i badrum enligt de nya GVK reglerna om man använder foliebaserat tätskikt. Men enligt BRK är det endast ok i zon 2 om jag förstår det rätt. Varför kan dom inte enas om en standard?
Om jag bygger hela mitt badrum med vanligt kartonggips kan ev försäkringsbolag eller besikningsmän vid försäljning klaga på det? Det är ju enligt GVK standard. Eller hur?
//Jonas
Det är inget nytt utan GVK har inte förbjudit kartonggips. Antingen så kör du GVK och då är det de plastmattor som är testade som tätskiktsmattor utav dem som skall användas, bara att kolla listan men inte de som är godkända under BKR.
Då är det inga problem vid en skada, men aldrig blanda.
I längden lutar det dock åt att även GVK ändras, diskussioner och tester pågår
Då är det inga problem vid en skada, men aldrig blanda.
I längden lutar det dock åt att även GVK ändras, diskussioner och tester pågår
Klicka här för att svara