Är en förbrukning på 350 kw normal för hushållsel och uppvärmning under en period på 2 och en halv vecka?
har en ivt optima.

Ja, 350kWh på 18 dagar är helt normalt.

ok..fint...man blir ju skraj. Är inte van vid vår pump riktigt och fått för mig den betett sig annorlunda sedan vi bröt strömmen i huset...
Men då kan jag nog sova gott då...och det ska jag göra nu. tack för svar.:)

Jag skulle vara oerhört glad om jag någonsin kom ner så lågt. Har en medelårsförbrukning på ca 38-40 000 kWh.

OKej! Jklar. Nu är ju i och för sig detta på sommaren men jag bor isödra sverige så oftast blir dset ju inte så himla kallt på vintern heller.
Då kanske man ligger bra till då i alla fall. :)

(ursäkta mitt svärande i rubriken....gick inte ändra i efterhand)

Vattenburen el, inneboende brorsa som älskar att stå länge i duschen, el-agg till bastun som används ofta gör sitt på elräkningen. Även på sommaren dras en hel del ström i form av en poolpump modell större, 6 kW elpatron för att se till att poolen hålls behaglig även vid svenskt sommarväder... Sen kan jag ju tillägga att det finns ett antal datorer med tillhörande utrustning som står igång dygnet runt...

med andra ord enbart självförvållad förbrukning.. hur mycket jag än snålar och vrider ner värmen så kommer jag ändå inte under 10.000kwh/år, 1800-tals timmerväggar gör sitt..
men en luftvärmepump ska in i stugan och alla rum värms inte upp heller så det går nog att strypa lite till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.