1 450 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Är det mögel?
Har varit husägare nu sen årskiftet och stormtrivs. Nu till problemet, vi visste att det var dålig dränering när vi köpte huset. Dock har det ju regnat kopiösa mängder i örebro trakten i sommar och vi har ju sett att det är fuktigt i källaren på vissa ställen. Köpte en avfuktare för en månad sen då det började bli mer och mer källardoft. Källaren är helt oinred skall nämnas oxå. Och den består av murade lecablock. Vi har även sett lite" vita streck" i utkanten på fuktfläkarna. Men senast jag var nere och tittade lite på vägen har jag upptäckt vitt fluff på vägen, och det sitter mest i mitten på lecablocken inget på kanterna. Och tar man i det så känns det som typ luft och nästan typ dunstar i näven. Det glittar även och ser ut som typ kristaller eller typ fiber. Jag vart livrädd och tänkte mögel, faaaaaan oxå sprang till färgaffären och köpte "boracol" tror jag det hette och tvättade vägen med, men efter lite funderingar tänkte jag hmm man fick ju saltfläckar på kängorna i lumpen. Kan detta vara typ samma, alltså saltavlagringar??
Mvh Kim
Mvh Kim
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 243 inlägg
Lägga lite i ett glas med vatten. Är det salt så löses det upp. Är det mögel så inte.
Smakade på luddet som fanns på vår källarvägg en gång. Attans saltsmak hade det. Fast hade jag inte vetat sedan innan att det var just saltutfällningar hade jag nog inte smakat...
Smakade på luddet som fanns på vår källarvägg en gång. Attans saltsmak hade det. Fast hade jag inte vetat sedan innan att det var just saltutfällningar hade jag nog inte smakat...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden