3 852 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Är det ett rimligt pris??
Som glad amatör har jag noll koll på prissättningen när det gäller pålning.
Fick första offerten, av tre, idag och den landade på dryga 60.000:- plus moms.
"Herregud!!!" var den spontana reaktionen.
Nu när den värsta chocken lagt sig så undrar jag mest om det är ett rimligt pris.
Bruttoarean på kåken är 117 kvm.
Och det behövs 26 pålar enligt pålplanen.
De har räknat på 10 m ner till fast mark för alla pålarna, vilket det förhoppningsvis inte kommer vara.
Fick första offerten, av tre, idag och den landade på dryga 60.000:- plus moms.
"Herregud!!!" var den spontana reaktionen.
Nu när den värsta chocken lagt sig så undrar jag mest om det är ett rimligt pris.
Bruttoarean på kåken är 117 kvm.
Och det behövs 26 pålar enligt pålplanen.
De har räknat på 10 m ner till fast mark för alla pålarna, vilket det förhoppningsvis inte kommer vara.
När vi byggde Stadshotellet i Västervik så hade dom räknat med typ, 9 meter i pålning,,,, dom flesta fick pålas på 19meter. så detta med meter hit o dit är relevant,,,,
Försök att få ett FAST pris innan..... och självklart ska du vara lite tuff genom att pruta, alternativt sätta tidspress på dom,,,, Jag tycker att 60 K är mycket ... men som sagt FAST PRIS är det bästa....
Försök att få ett FAST pris innan..... och självklart ska du vara lite tuff genom att pruta, alternativt sätta tidspress på dom,,,, Jag tycker att 60 K är mycket ... men som sagt FAST PRIS är det bästa....
Tycker inte det låter så farligt, blir ca 230kr / m / påle +moms
ev lite billigare om etablerings avgift (ca 10.000) ingick i dom 60.000...
Det finns nog någon som är billigare... men att få ett fast pris på pålning oavsett hur långt de måste påla blir nog MYCKET svårt ...
Vad de kommer erbjuda är ett fast pris ner till ett visst antal meter, och det tjänar inte du ett dugg på, dom får alltså fullt betalt oavsett hur lite dom pålar, men om det överskrider några meter så tar dom extra...
Min rekomendation, begär ett pris / m / påle ... jag har fått 225 kr ink moms + Etablering ca 10.000 kr ..
ev lite billigare om etablerings avgift (ca 10.000) ingick i dom 60.000...
Det finns nog någon som är billigare... men att få ett fast pris på pålning oavsett hur långt de måste påla blir nog MYCKET svårt ...
Vad de kommer erbjuda är ett fast pris ner till ett visst antal meter, och det tjänar inte du ett dugg på, dom får alltså fullt betalt oavsett hur lite dom pålar, men om det överskrider några meter så tar dom extra...
Min rekomendation, begär ett pris / m / påle ... jag har fått 225 kr ink moms + Etablering ca 10.000 kr ..
Klicka här för att svara