Kom ut på tomten idag och fick se följande vid en av ventilerna till ventilationen för vinden (oinredd och oisolerad, utan bara 55 cm lösull mot övervåningen). Det ser ut som att det blåst ut varmluft (fukt?) som sedan frusit på lockläkten. Ser det ut så här på andra hus, eller är det något särskilt för mitt hus och isåfall bra eller dåligt.
Nota bene att vindskivor och panel är sedan 60-talet och kommer att bytas nästa sommar, därav att överstyckena till fönstrena får sitta fel. Nya fönster och nya foder gjorde att överstyckena inte passade mot fodret och för att bibehålla att det inte läckte in där de suttit så fick de sitta kvar. Fråga inte varför det är gjort som det är gjort, för sluthuvudet som byggt detta hus från början har inte gjort mycket rätt...
//Rob
Nota bene att vindskivor och panel är sedan 60-talet och kommer att bytas nästa sommar, därav att överstyckena till fönstrena får sitta fel. Nya fönster och nya foder gjorde att överstyckena inte passade mot fodret och för att bibehålla att det inte läckte in där de suttit så fick de sitta kvar. Fråga inte varför det är gjort som det är gjort, för sluthuvudet som byggt detta hus från början har inte gjort mycket rätt...
//Rob
Redigerat:
Det tror hoppas jag med, men eftersom detta forum är kanon så hoppas jag på en del bra svar här att verifiera med eller fundera kring i värsta fall.Mäster skrev:
//Rob
Klicka här för att svara