Vi har öppnat upp en ”låda” som har dolt några rör utanpå murstocken i köket. Nu när vi öppnade upp så såg det ut som på bilden och vi undrar nu om det svarta mellan rören, i/under murbruket är asbest. Huset är byggt 1939 men vi vet inte om det här är gjort då eller senare. Vad tror ni?