9 191 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
Är dessa lysrörsarmaturer från Jula nåt att ha.
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=424026
Jag tänkte mig 4 st, 2x36W-varianten, till garaget.
Dom tar endast 199:-/st för dom just nu, nästan billigare än begagnat. Men lite orolig att det skulle visa sig bara vara skit, är man ju.
Någon med erfarenhet av dessa?
Jag tänkte mig 4 st, 2x36W-varianten, till garaget.
Dom tar endast 199:-/st för dom just nu, nästan billigare än begagnat. Men lite orolig att det skulle visa sig bara vara skit, är man ju.
Någon med erfarenhet av dessa?
Har köpt ett par på feltema för ungefär samma peng, eller om det var clas i sjön. Skit samma, de ska upp i garaget så vi får väl se om de e nåt å ha.
Fungerar precis lika bra som alla andra dyra eller billiga lysrörsarmaturer. Lite pill att få upp dem bara. Biltemas variant har snabbfästen som man skruvar upp i taket först och på så sätt blir det enkelt att montera. Tycker man får mer än vad man betalar för.
Tack för alla snabba svar, då blir det sådana.
Vill egentligen inte överarbeta och överbetala för en belysning som ändock troligast mest står släckt.
Jag kanske sätter upp en vanlig E27-sockel-lampa någonstans och har en lågenergilampa i. Som kan användas när man bara ska ut och in i bilen.
Vill egentligen inte överarbeta och överbetala för en belysning som ändock troligast mest står släckt.
Jag kanske sätter upp en vanlig E27-sockel-lampa någonstans och har en lågenergilampa i. Som kan användas när man bara ska ut och in i bilen.
Jag har 4 st 2x36W i garaget (modellen "VEGA" som även Jula säljer, fast jag köpt dem för under halva priset hos en el grossist...;-). Kompletterat till detta sitter en lampa med rörelsedetektor, en 60W väggarmatur.
Ungefär samma tanke som Du har alltså. Helt suveränt när man bara skall ut i garaget och hämta något, slå på motorvärmarbrytaren eller nå't. En 60W i en bra armatur ger tillräckligt ljus för att se att röra sig. Köper Du en armatur med inbyggd sensor - se till att den verkligen klarar lågenergilampor, om Du nu vill ha en sådan. Det blir dock många tänd och släck, och det är väl inte den lamptypens starkaste sida. Har man dessutom lite svalare i garaget så kan vissa modeller ge rätt visset ljus i början.
Ungefär samma tanke som Du har alltså. Helt suveränt när man bara skall ut i garaget och hämta något, slå på motorvärmarbrytaren eller nå't. En 60W i en bra armatur ger tillräckligt ljus för att se att röra sig. Köper Du en armatur med inbyggd sensor - se till att den verkligen klarar lågenergilampor, om Du nu vill ha en sådan. Det blir dock många tänd och släck, och det är väl inte den lamptypens starkaste sida. Har man dessutom lite svalare i garaget så kan vissa modeller ge rätt visset ljus i början.
Installerade 5 st. sådana http://www.jula.se/e-Sales/esa/defau...ID@EQ=424026 armaturer i garaget förra året. Drosslarna brummade högt, vilket var störande, så jag monterade loss dem och försåg dem med gummiupphängning. Efter denna åtgärd så blev brummet bara ett svagt surr. Annars har jag inga anmärkningar på dessa armaturer.
Klicka här för att svara