Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Eller är det tippen som gäller?
Har 2 st 500 liters och ska göra om i pannrummet. Dom är endast använda till vedeldning sommartid för varmvatten. Har laddomat och allt sånt också.
Finns det något värde i detta eller är det bara skot?
Har 2 st 500 liters och ska göra om i pannrummet. Dom är endast använda till vedeldning sommartid för varmvatten. Har laddomat och allt sånt också.
Finns det något värde i detta eller är det bara skot?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Huruvida man bör ha tankar eller inte avgörs av hur väl brännaren funkar på låg effekt samt vattenvolymen i pannan. En brännare som inte fixar lågeffekt i en panna med vattenvolym under 300l ger ganska täta starter och det är sällan så lyckat. Då är det bättre med ack. Annars är ackarna mest en källa till förluster, åtminstone äldre ackar.
Moderna österrikare bereder ju vv i extern tank och då är pannvolymen liten och detta är ju naturligtvis en helt annan sak.
Moderna österrikare bereder ju vv i extern tank och då är pannvolymen liten och detta är ju naturligtvis en helt annan sak.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jag har en ctc2200 panna med en viking bio brännare. Enligt förra ägaren skall jag endast använda acktankarna när jag eldar med ved, vilket aldrig kommer hända då jag hatar allt som har med ved att göra.