Eller är det tippen som gäller?

Har 2 st 500 liters och ska göra om i pannrummet. Dom är endast använda till vedeldning sommartid för varmvatten. Har laddomat och allt sånt också.

Finns det något värde i detta eller är det bara skot?

ImageUploadedByByggahus.se1390536670.287340.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är skicket bra kan du få ett par tusen, kanske lite mer med div tillbehör, och du får hjälp att bära ut grejorna.

Andreas_H skrev:
Är skicket bra kan du få ett par tusen, kanske lite mer med div tillbehör, och du får hjälp att bära ut grejorna.
Låter ju ok. Är det knepigt att kappla ur/bort?
Något man ska tänka på?

Är det inte beredare eller slinga i nån av dom. 500 liter blir en ok arbetstank till en vp.

smurfen72 skrev:
Är det inte beredare eller slinga i nån av dom. 500 liter blir en ok arbetstank till en vp.
Tror inte att det är det men är inte säker.

Annars vore den tanken värd mera vad ska du ha istället för acktankarna ?

smurfen72 skrev:
Annars vore den tanken värd mera vad ska du ha istället för acktankarna ?
Har en kombipanna, tankarna har använts vid vedeldning på sommaren, nu blir det pellets året runt.

Brukar väl inte vara dumt med 1 tank vid pellets.

Krilleman
Två 500L "nakna" Strömsnäs-tankar från 2000 med en laddomat går för ett par 1000-lappar på blocket.

Absolut inget skrot!

Är man osäker på vad något är värt brukar tradera kunna ge ett hyfsat svar. Ut med det för en krona i utrop.

• Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Har en kombipanna, tankarna har använts vid vedeldning på sommaren, nu blir det pellets året runt.
Varför vill man inte ha en buffert när man eldar pellets?

JOW skrev:
Varför vill man inte ha en buffert när man eldar pellets?
Ingen aning. Är ny på detta med pellets men alla jag pratat med verkar rörande överens om att man inte ska använda acktankarna till pellets

Jag hade behållit sakerna. Vadå du kör ju dem i ett separat system så när du eldar så går de in istället för pellets. Helt klart en bra backup. :)

Huruvida man bör ha tankar eller inte avgörs av hur väl brännaren funkar på låg effekt samt vattenvolymen i pannan. En brännare som inte fixar lågeffekt i en panna med vattenvolym under 300l ger ganska täta starter och det är sällan så lyckat. Då är det bättre med ack. Annars är ackarna mest en källa till förluster, åtminstone äldre ackar.

Moderna österrikare bereder ju vv i extern tank och då är pannvolymen liten och detta är ju naturligtvis en helt annan sak.

Jag har en ctc2200 panna med en viking bio brännare. Enligt förra ägaren skall jag endast använda acktankarna när jag eldar med ved, vilket aldrig kommer hända då jag hatar allt som har med ved att göra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.