5 290 läst ·
25 svar
5k läst
25 svar
Är 800W radiator dyrare än 600W vid samma temperatur?
Det är bra/rimlig kvalite tycker jag, passar säkert bra för ditt fall. Och i din ursprungsfråga spelar det ingen praktisk roll vilket du väljer om det bara åtminstone har tillräcklig effekt, så ta ett som passar vettigt rent fysiskt om det gör något för estetiken. Och den mer teoretiska delen kring frågan kräver mycket mer definierat än vad som tagits upp tidigare för att kunna få ett vettigt svar, man kan få det till vilket som beroende på hur man väljer där.Pierre705 skrev:
Jag har köpt 4 Adax neo att ha på övervåningen, så jag åtminstone tror att det är tillräckligt bra. 
Men jag har inte kört igång dom än, så någon recension kan det inte bli nu.
Men dom är oljefria, har bra och snabb elektronisk termostat så dom blir inte tokvarma och bränner damm och luktar gammal fjällstuga. (Jag provkörde en av dom lite i vintras.)
Och så har neo någon liten gimmick med natt och dagsänkning, som jag inte har en susning om det funkar bra eller bara gör en förbannad.
Men annars är det ju bara att skita i den funktionen.
Oljefria och bra elektronisk termostat och hyggligt pris var mina kriterier, krav jag inte tänkte tulla på. Så långt är det ju bra.
Kolla nätpriset på bygghemma, Adax neo har funnits där till riktigt bra pris.
Men jag har inte kört igång dom än, så någon recension kan det inte bli nu.
Men dom är oljefria, har bra och snabb elektronisk termostat så dom blir inte tokvarma och bränner damm och luktar gammal fjällstuga. (Jag provkörde en av dom lite i vintras.)
Och så har neo någon liten gimmick med natt och dagsänkning, som jag inte har en susning om det funkar bra eller bara gör en förbannad.
Men annars är det ju bara att skita i den funktionen.
Oljefria och bra elektronisk termostat och hyggligt pris var mina kriterier, krav jag inte tänkte tulla på. Så långt är det ju bra.
Kolla nätpriset på bygghemma, Adax neo har funnits där till riktigt bra pris.
Redigerat:
100 procent osårad. Tycker själv att Classe har en liten tråkig utveckling. För några tiotal år sedan såg jag Classe som en butik med ett högkvalitativt sortiment. Sedan dess har de enligt min mening tyvärr närmat sig "alla andra" men en hel del "smäck". Fortfarande sätter jag dock Classe snäppet över många med likartad inriktning.Pierre705 skrev:
Jag skulle säga att det enda tillfället det spelar praktisk roll är om nån får för sig att vädra utan att stänga av värmen. Då kommer det gå på sin fulla effekt under den tiden...
Och har man väl hittat vilken modell man vill ha så kan man ju jaga runt och köpa på billigaste stället om man känner för det. Det finns mycket bra och användbara grejer i både Clas Ohlson och de likartade butikerna. Men det finns mycket skit också.
Och har man väl hittat vilken modell man vill ha så kan man ju jaga runt och köpa på billigaste stället om man känner för det. Det finns mycket bra och användbara grejer i både Clas Ohlson och de likartade butikerna. Men det finns mycket skit också.
Jag tycker också dom är snygga, tyvärr är det det enda som dom är särskilt bra på.Pierre705 skrev:
Termostaten har ingen som helst koll på värmen i rummet, går att kalibrera den och det hjälper lite
men här kommer nästa problem, det finns inget inbyggt minne i dom så om man brutit strömmen en kort stund så försvinner alla inställningar inklusive kalibrering och nattsänkning, sedan går elementet automatiskt till 22 gr igen.
Vi har ett i vårt kök som komplement till luftvärmepumpen om det skulle bli riktigt kallt, hade velat att den endast värmer om tempen går under inställt värme på termostaten, men det fungerar tyvärr inte så bra.
Åh nej! Jag som trodde att jag äntligen hade hittat nåt snyggt som också var bra...Peter2400 skrev:Jag tycker också dom är snygga, tyvärr är det det enda som dom är särskilt bra på.
Termostaten har ingen som helst koll på värmen i rummet, går att kalibrera den och det hjälper lite
men här kommer nästa problem, det finns inget inbyggt minne i dom så om man brutit strömmen en kort stund så försvinner alla inställningar inklusive kalibrering och nattsänkning, sedan går elementet automatiskt till 22 gr igen.
Vi har ett i vårt kök som komplement till luftvärmepumpen om det skulle bli riktigt kallt, hade velat att den endast värmer om tempen går under inställt värme på termostaten, men det fungerar tyvärr inte så bra.
Detta upplever jag som ett generellt problem med inbyggda termostater. Inte så konstigt egentligen då de mäter temperaturen vid radiatorn och inte ute i rummet. Att den saknar minne är ju kass...Peter2400 skrev:
Det är inte helt värdelöst, vi har fortfarande kvar vårt!Pierre705 skrev:
Jag såg att det finns ett "Adam Neo 2" och det har 24h strömbackup, det tar ju bort en stor del
av nackdelarna, jag tror absolut att du kan bli nöjd med det, bara man inte har orimliga förhoppningar som jag.
Jag har haft tanken att styra det med en extern termostat, det som krånglar till det är att det hela tiden
nollställer sig till 22gr, kräver isåfall att jag kopplar bort den interna termostaten.
Toppen. Det är faktiskt Neo2 jag var bespetsad på, då det tydligen tar 2,5 cm mindre plats ut från väggen...Peter2400 skrev:Det är inte helt värdelöst, vi har fortfarande kvar vårt!
Jag såg att det finns ett "Adam Neo 2" och det har 24h strömbackup, det tar ju bort en stor del
av nackdelarna, jag tror absolut att du kan bli nöjd med det, bara man inte har orimliga förhoppningar som jag.
Jag har haft tanken att styra det med en extern termostat, det som krånglar till det är att det hela tiden
nollställer sig till 22gr, kräver isåfall att jag kopplar bort den interna termostaten.
Klicka här för att svara