136 509 läst ·
307 svar
137k läst
307 svar
Är 12 000 rimligt för installation av tvättmaskin?
Jag trodde först att det var med tvättmaskin när jag läste rubriken med tanke på summan!!!!
Eller hon..Hep skrev:
En kund har inte rätt, men en kund kan ju alltid säga att han vill se kvitto/faktura för att snällt betala och inte bråka. Sedan får hantverkaren välja vilken väg denne vill gå. Varken hot eller juridik, utan bara förklara att man inte kan se att summan är rimlig och inte tänker betala utan mer info.
Be dem förklara för att du tycker det är orimligt.
Bestrid, gör en sammanställning vad det skulle kosta att köpa på tex Bauhaus, dubbla och betala. Förklara hur du räknat.
Då ligger bollen hos dem.
Bestrid, gör en sammanställning vad det skulle kosta att köpa på tex Bauhaus, dubbla och betala. Förklara hur du räknat.
Då ligger bollen hos dem.
Medlem
· Halland
· 4 435 inlägg
Bara där hade jag dragit öronen åt mig. När fakturan genererats har man gissningsvis aktivt valt ”Dölj artikelnummer” i sitt affärssystem. Om man fakturerar löpande har man fan en skyldighet att förklara vad man tar betalt för!Jessisand skrev:
Jag hade börjat att helt enkelt kontaktat dem med följande budskap.
Hej
Tack för ett bra utfört jobb (om du nu är nöjd med det). Materialpriserna tycker jag rent spontant känns väldigt höga, skulle ni kunna vara vänliga att dubbelkolla dessa samt återkomma med artikelnummer på installerat material.
Tack på förhand, Kalle Karlsson